اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد استان بوشهر:

استفاده از تولیدات داخلی به فرهنگ تبدیل شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: با توجه به نامگذاری امسال به نام تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی، استفاده از تولیدات داخلی باید به فرهنگ تبدیل شود.

استفاده از تولیدات داخلی به فرهنگ تبدیل شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر یونس محمدی صبح امروز در جمع شماری از هنرمندان استان بوشهر با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر استفاده از توان ایرانی در بخش‌های مختلف اظهار داشت: هنرمندان نقش مهمی در اجرایی کردن منویات رهبر معظم انقلاب در سال جاری دارند.

وی افزود: با استفاده از زبان هنر بهتر می‌توان به مسائل و مشکلات جامعه رسیدگی کرد و بی‌شک نقش هنر برای بیان معضلات جامعه بی‌بدیل است.

وی با اشاره به اینکه جمله "ما می‌توانیم" می‌تواند الگوی مناسبی برای هنرمندان در خلق آثار هنری باشد اظهار کرد: دستاوردهای دانشمندان و حتی کارگران ایرانی که موجب رشد و تعالی ایران سرفراز شده سوژه بسیار مناسبی برای خلق آثار فاخر هنری می‌تواند باشد.

 

وی خاطر نشان کرد: ترسیم اقتدار ملت ایران در عرصه‌های داخلی از زبان هنر و حضور ملت در عرصه‌های گوناگون علمی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و.. از جمله مواردی است که می‌توان در عملیاتی کردن آن‌ها از ظرفیت و پتانسیل هنرمندان بهره گرفت.

وی افزود: پیشرفت داخلی باید از زبان هنر به مردم به صورت مناسب‌تری تبیین شود زیرا از این طریق اراده و عزم راسخ ملت ایران به وضوح آشکار و بسیاری از تلاش‌های دشمنان نیز ناکام خواهد ماند.

 

محمدی با بیان اینکه سرمایه ایرانی اعم از سرمایه سخت افزاری و سرمایه نرم‌افزاری ایرانی باید از طریق هنرمندان و خلق آثار متعدد فاخر هنری بیش از پیش برای مردم عرضه شوند ادامه داد: آداب و رسوم مختلف، آیین‌های گوناگون، ادبیات کهن ایران زمین و... از جمله مواردی است که از طریق هنرهای گوناگون باید توسط هنرمندان به مردم عرضه شوند.

 

مدیر‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر با تاکید بر اینکه استفاده از تولیدات داخلی و عدم استفاده از تولیدات مشابه خارجی باید از طریق هنرمندان به یک فرهنگ تبدیل شود گفت: هنرمندان باید در خلق آثار هنری خود تلاش کنند که اثر هنری آنها به عنوان ویترینی برای کالاها و سرمایه‌های خارجی تبدیل نشود.

انتهای پیام/صا10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول