اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان:

تنها 5 درصد از موقوفه‌های اصفهان احیا شده‌اند

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: در سال جاری تنها پنج درصد از موقوفه‌های موجود در سطح استان احیا و به روز‌رسانی شده است.

تنها 5 درصد از موقوفه‌های اصفهان احیا شده‌اند

حجت‌الاسلام حسین اژدری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به یکی از مهم‌ترین اهداف این اداره اظهار داشت: در حال حاضر احیا و به روز‌رسانی موقوفات موجود در سطح استان به عنوان یکی از مهم‌ترین رسالت‌های اوقاف و امور خیریه اصفهان به شمار می‌رود.

وی با اشاره به اینکه واقفان باید به سوی وقف‌های جدید حرکت کنند، اضافه کرد: جامعه امروز به وقف‌های جدید نیازمند است و وقف‌های جدید باید در راستای نیاز‌های مهم و ضروری موجود در جامعه صورت گیرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با اشاره به اینکه مستأجران موقوفه‌ها باید اجاره‌ بهای موقوفات را بر اساس نرخ عادله روز پرداخت کنند، تصریح کرد: در حال حاضر اجاره‌بهای موقوفات با نرخ عادله روز جامعه فاصله بسیاری دارد و به روز‌رسانی اجاره‌بهای موقوفات از برنامه‌های مهم و اجرایی این اداره است.

وی با اشاره به اینکه منفعت حاصل از این موقوفات باید در راستای نیت‌های واقفان هزینه شود، ادامه داد: در سال جاری تنها پنج درصد از موقوفه‌های موجود در سطح استان احیا و به روز‌رسانی شده است.

اژدری با اشاره به اینکه 12 هزار و 500 در سراسر استان وجود دارد، تاکید کرد: اوقاف و امور خیریه اصفهان در نظر دارد که سالانه پنج درصد از موقوفه‌های موجود در سطح استان را احیا و به روز‌رسانی کند.

وی با اشاره به اینکه امام‌زاده‌های شاخص بسیاری در پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی به شمار می‌رود، افزود: امام‌زاده مشهد اردهال یکی از امام‌زاده‌های شاخص موجود در سطح استان بوده که زیارت این امام‌زاده معادل با زیارت کربلا و امام حسین (ع) است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با اشاره به اینکه اصفهان به عنوان یکی از استان‌های مذهبی موجود در سطح کشور به شمار می‌رود، بیان داشت: امام‌زاده مشهد اردهال معروف به کربلای ایران است و تمامی این اماکن باید به مردم شناسانده شوند.

انتهای پیام/‌ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول