اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اوقاف و امور خیریه گلپایگان:

5 موقوفه جدید به موقوفات گلپایگان افزوده شد

خبرگزاری فارس: رئیس اوقاف و امور خیریه گلپایگان گفت: پنج موقوفه جدید به ارزش ریالی 4 میلیارد و 500 میلیون ریال به موقوفات گلپایگان افزوده شد.

5 موقوفه جدید به موقوفات گلپایگان افزوده شد

حجت‌الاسلام محسن ضیایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گلپایگان، اظهار داشت: در شهرستان گلپایگان 847 موقوفه وجود دارد که از این تعداد 282 موقوفه انتفاعی است که شامل 37 امام‌زاده، 227 مسجد و 18 حسینیه می‌شود.

وی گفت: در سال 1390 پنج موقوفه جدید به ارزش ریالی 4 میلیارد و 500 میلیون ریال توسط واقفان و خیّران به تعداد موقوفات گلپایگان افزوده شد.

رئیس اوقاف و امور خیریه گلپایگان ادامه داد: بهترین نوع صدقه، صدقه جاریه است که در روایات به وقف اطلاق شده که اصل مال باقی و از محل درآمد اصل مال، در جهت نیت واقف که بیشتر در راستای کمک به مستمندان و خیرات و مرمت امام‌زاده‌ها است، استفاده می‌شود. 

وی تأکید کرد: اداره اوقاف و امور خیریه گلپایگان با تمام مستأجران، اعم از حقیقی و حقوقی تعامل و همکاری لازم را در راستای احقاق حقوق موقوفه دارد و در صورتی‌که مستأجران تمایلی به همکاری نداشته باشند، این اداره طبق وظیفه‌ای که دارد از طریق مراجع قضایی اقدامات لازم را انجام می‌دهد.

ضیایی با بیان اینکه 2 مورد خلع ید در سال گذشته و امسال داشته‌ایم، گفت: در سال گذشته و امسال دو مورد خلع ید به ارزش ریالی 8 میلیارد ریال داشته‌ایم، که این موقوفات از دست متصرفان خلع ید شد.

انتهای پیام/خ30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول