اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با هفته وقف

موقوفه سرای خان کهنه در یزد به بهره‌برداری رسید

خبرگزاری فارس: همزمان با هفته وقف موقوفه تجاری سرای خان کهنه با حضور رئیس بنیاد توسعه و عمران موقوفات کشور به بهره‌برداری رسید.

موقوفه سرای خان کهنه در یزد به بهره‌برداری رسید
به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، رئیس بنیاد توسعه و عمران موقوفات کشور عصر امروز در مراسم بهره‌برداری از موقوفه تجاری سرای خان کهنه یزد اظهار داشت: بازسازی و تغییر کاربری موقوفات قدیمی و سنتی در کشور یک ضرورت است.
عبدالرضا عابد خواستار بهره‌برداری درست و کارآمد و اجرای نیات واقفان شد.
وی موقوفات تاریخی را بهترین راهکار به منظور افزایش فضاهای وقفی کارآمد در کشور عنوان و ابراز امیدواری کرد: با بهره‌برداری از این موقوفات، شاهد ارتقاء فرهنگ وقف و گرایش بیشتر جامعه به سوی این حرکت معنوی باشیم.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد نیز در این مراسم با اشاره به اشتغال‌زایی 45 نفر به طور مستقیم و 120 نفر به طور غیر مستقیم در این مجتمع تجاری اظهار داشت: بهره‌برداری از مرحله اول این مجتمع تجاری، فعالیت 45 واحد تجاری را کلید زد.
حجت‌الاسلام محمدمهدی حاتمی خاطرنشان کرد: با بهره‌برداری از بازارچه سران خان کهنه، زیباترین بازارچه سنتی استان در مدار بهره‌برداری قرار گرفته است.
وی افزود: این موقوفه تجاری با فضایی به وسعت 6هزار متر مربع در سه طبقه با اعتباری افزون بر 12 میلیارد ریال ساخته شده که بخش اعظم اعتبار آن از محل درآمد موقوفات تامین شده است.
رئیس بنیاد توسعه و عمران موقوفات کشور از بخش های مختلف موقوفه تجاری سرای خان کهنه شامل واحدهای تجاری، پارکینگ همچنین فاز دوم این پروژه بازدید کرد.
از اول تا هفتم بهمن‌ماه به عنوان هفته وقف تعیین و نامگذاری شده و امروز آخرین روز از هفته وقف به شمار می‌رود.
انتهای پیام/خ۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول