اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره اوقاف شهرستان گرگان:

80 درصد شهر گرگان موقوفه است

خبرگزاری فارس: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گرگان گفت: 80 درصد شهرستان گرگان جزو موقوفات است.

80 درصد شهر گرگان موقوفه است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حجت‎الاسلام سیدروح‎الله سلیمانی‎فر صبح امروز در جمع هیئت‌های مذهبی شهرستان گرگان اظهار داشت: در بحث موقوفات کارهای خوبی صورت گرفته و باید این فرهنگ غنی روز‎به‎روز افزایش یابد.

وی از راه‎اندازی سامانه جامع بانک اطلاعات موقوفات در سازمان اوقاف و امور خیریه خبر داد و تصریح کرد: تمام شهرستان‎ها و استان‎های کشور به این سامانه لینک هستند و تمام نیات واقفان در زمینه منفعتی و انتفاعی در این سامانه ثبت شده است.

رئیس اداره اوقاف شهرستان گرگان بیان داشت: راه‎اندازی سامانه جامع بانک اطلاعات موقوفات سبب می‎شود که از مفاسد جلوگیری شده و جلوی دست‎اندازی برخی تخلفات که ممکن است به‌وجود بیاید را گرفت.

سلیمانی‎فر با اشاره به اینکه با تکمیل این سامانه، شاهد اتفاقات خوبی خواهیم بود، ابراز داشت: شأن ما در اداره اوقاف بر امانتداری قرار گرفته و امیدواریم بتوانیم از این وظیفه مهم سربلند بیرون بیاییم.

وی به مهم‌ترین بقاع متبرکه شهرستان گرگان اشاره کرد و یادآور شد: آستان مبارکه امامزاده عبدالله(ع) شهرستان گرگان، سقاخانه امامزاده عبدالله(ع) روستای زیارت، امامزاده عبدالله(ع) و فضل الله(ع) روستای روشن‎آباد و امامزاده طیب(ع) روستای قرن‎آباد از شاخص‎ترین بقاع‎ متبرکه شهرستان گرگان از لحاظ زائر و نذورات مردمی محسوب می‎شوند.

رئیس اداره اوقاف شهرستان گرگان از مسئولان دستگاه‎ها خواست تا در اجرای بهتر انجام شدن اقدامات وقف همکاری لازم را با اداره اوقاف داشته باشند.

سلیمانی‎فر در خصوص اهمیت وقف اذعان داشت: ما دو نوع صدقه داریم که بعضی از این صدقات را به صورت روزانه انجام می‎دهیم که اگر این صدقات را در جهت رفع نیاز مستمندان مصروف کنیم ثواب دارد، اما ماندگار نیست؛ ولی آن احسانی ماندگار و فنانشدنی است که از راه وقف انجام شود.

وی در پایان متذکر شد: اگر کسی در راه وقف قدم بگذارد چه در موقوفات منفعتی و چه در موقوفات انتفاعی، این‎ها سبب باقیات و صالحات خواهد شد.

انتهای پیام/ن۲۰/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول