اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ظرف 4 ماه آینده

تکلیف 700 هزار هکتار اراضی موقوفه خراسان‌رضوی مشخص می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان‌رضوی از تعیین تکلیف مالکیت 700 هزار هکتار اراضی ظرف 4 ماه آینده خبر داد.

تکلیف 700 هزار هکتار اراضی موقوفه خراسان‌رضوی مشخص می‌شود

حسن تقوایی در حاشیه مراسم کاشت نهال کارکنان و خانواده‌های اداره‌کل حفاظت محیط زیست خراسان‌رضوی که به مناسبت هفته درخت‌کاری در منطقه شاندیز برگزار شد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار کرد: علاوه بر این پرونده‌ای میان منابع طبیعی و آستان قدس رضوی در مورد مالکیت 700 هزار هکتار اراضی لاینحل باقی مانده است که باید تعیین تکلیف شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان‌‌رضوی با اشاره به اینکه 3 هزار و 426 پرونده در کمیسیون ماده واحده منابع‌ طبیعی در انتظار رسیدگی است، گفت: این پرونده‌ها زمان زیادی است که تشکیل شده و تقصیر تأخیر در تعیین تکلیف آنها را به دلیل تشکیل نشدن کمیسیون ماده واحده می‌پذیریم.

وی در ادامه افزود: 95 درصد تشخیص مالکیت‌ها انجام شده است و پیش‌بینی می‌شود تا 2 سال آینده سند مالکیت 4 میلیون و 600 هزار هکتار عرصه منابع‌ طبیعی صادر شود.

تقوایی اظهار کرد: در سال 84 تعداد 3 هزار و 331 پرونده حقوقی و 4 هزار و 84 پرونده کیفری تشکیل شده بود که امسال به ترتیب به یک هزار و 374 و یک هزار و 700 پرونده کاهش پیدا کرده است.

وی افزود: در خراسان‌رضوی 6 میلیون و 520 هزار سند مالکیت منابع‌ طبیعی اخذ شده است اما تاکنون اسناد 2 میلیون و 400 هزار هکتار عرصه‌ها باقی مانده است.

وی در ادامه تصریح کرد: احکام قضایی بالغ بر 41 هزار و 776 فقره در سطح 128 هزار و 146 هکتار صادر شده که در این مهم خلع‌ید هم انجام شده است.

تقوایی از کنترل ورود و خروج دام به مراتع و منابع طبیعی استان خبر داد و خاطرنشان کرد: باید ورود و خروج دام به دقت کنترل شود زیرا خاک و پوشش گیاهی بر اثر چرای بی‌رویه از بین می‌رود.

انتهای پیام/س10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول