اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون حمل و نقل و پایانه‌های استان همدان:

نیم میلیون مسافر در ایام نوروز با ناوگان عمومی همدان سفر کردند

خبرگزاری فارس: معاون حمل و نقل و پایانه‌های استان همدان گفت: نیم میلیون نفر مسافر در ایام نوروز با ناوگان عمومی همدان سفر کردند.

نیم میلیون مسافر در ایام نوروز با ناوگان عمومی همدان سفر کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان به نقل از روابط عمومی اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های استان همدان، بابک قهرمانی با بیان اینکه طرح نوروزی از 25 اسفندماه سال 90 تا پایان روز 15 فروردین سال جاری اجرا شد، اظهار کرد: در طول این طرح، قریب به نیم میلیون نفر با ناوگان عمومی استان جابه‌جا شده‌اند که همدان به‌عنوان مرکز استان، بیشترین آمار جابه‌جایی مسافر را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: تعداد سفر انجام شده برای جابه‌جایی این مسافران حدود 30 هزار سفر بوده است که با استفاده از ناوگان عمومی اتوبوس، مینی‌بوس و سواری کرایه از مبدأ استان همدان به مقاصد مختلف در سطح استان و سایر شهرهای کشور انجام شده است.

معاون حمل و نقل و پایانه‌های استان همدان با بیان اینکه بیش از نیمی از سفرهای انجام شده درون‌استانی بوده، تصریح کرد: حدود 150 هزار مسافر درون شهری با ناوگان مینی‌بوسی، حدود 70 هزار مسافر با ناوگان اتوبوسی و بیش از 30 هزار نفر مسافر نیز با ناوگان عمومی سواری کرایه در سطح استان جابه‌جا شده‌اند.

وی تصریح کرد: در سفرهای برون استانی نیز بیشترین مقاصد را استان‌های تهران، خراسان، اصفهان، فارس و شهرهای شمالی و جنوبی کشور به خود اختصاص داده‌اند.

قهرمانی افزود: ناوگان اتوبوسی با پوشش دادن به سفر بیش از 150 هزار مسافر نقش اصلی را در آمار مسافران جابه‌جا شده در ایام نوروز این استان داشته است و بیش از 50 هزار مسافر نیز با مینی‌بوس و حدود 15 هزار نفر هم با سواری کرایه مقاصد مورد نظر خود را طی کرده‌اند.

وی با بیان اینکه در سفرهای درون ‌استانی ناوگان سواری کرایه بیش از دو برابر از سفرهای برون استانی فعال بوده است، گفت: نزدیک به 40 هزار نفر مسافر را در سطح استان جابه‌جا کرده‌اند و با توجه به اینکه اکثر خانواده‌ها دارای وسیله نقلیه اختصاصی هستند استفاده از ناوگان عمومی در سفرهای نوروزی نیز چشمگیر بوده است.

معاون حمل و نقل و پایانه‌های استان همدان یادآور شد: نظم و آرامش حاکم بر پایانه‌های مسافر‌بری برون شهری حاکی از آمادگی کامل شرکت‌ها و تمهیدات لازم اندیشیده شده برای جابه‌جایی مسافران نوروزی بوده و خوشبختانه مردم با استفاده از شرایط مهیا شده برای پیش فروش بلیت‌های نوروزی به موقع برای پیش خرید بلیت اقدام کرده و بدون دغدغه سفرهای خود را به انجام رسانیدند.

وی در پایان سخنان خود ضمن قدردانی از همکاری بسیار مناسب شرکت‌های حمل و نقل مسافر، رانندگان فعال در این بخش و شهروندانی که وسایل نقلیه عمومی را برای سفر خود انتخاب کرده‌اند، خاطرنشان کرد: امروزه بخش خصوصی فعال در عرصه جابه‌جایی مسافر با بهره‌گیری از ناوگان مناسب و مجهز زمینه سفری آرام و ایمن را برای مسافران فراهم می‌کنند.

انتهای پیام/ح30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول