اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با بازید 50 هزار نفری گردشگران نوروزی

پارک جنگلی آمل بیشترین بازدید مسافران را از آن خود کرد

خبرگزاری فارس: رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آمل گفت: پارک جنگلی میرزاکوچک‌خان بیشترین بازدید گردشگران نوروزی را در آمل از آن خود کرد.

پارک جنگلی آمل بیشترین بازدید مسافران را از آن خود کرد

محمدرضا شیدفر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آمل اظهار داشت: آمل یکی از شهرهای مرکزی مازندران است که دروازه ورودی از پایتخت کشور به استان‌های شمالی بوده و هر ساله چه در ایام نوروز و چه دیگر ایام سال پذیرای مسافران زیادی است.

وی با اشاره به بازدید گردشگران از اماکن تفریحی، مذهبی، گردشگری و تاریخی این کهن شهر تصریح کرد: در ایام نوروز گردشگران بیشترین بازدید را از پارک جنگلی میرزا کوچک خان داشتند که برای آن 50 هزار نفر مسافر ثبت شده است.

شیدفر با اشاره به اینکه 47 هزار نفر نیز از پارک دهکده طلایی آمل بازدید کردند، بیان داشت: پارک بلیران با 24 هزار بازدید کننده در مکان سوم جای دارد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان آمل اضافه کرد: مجموعه نمونه گردشگری میرزاکوچک‌خان با دریافت ورودی 9 هزار و 460 بازدید کننده داشت و همچنین موزه تاریخ شهر آمل و موزه شهدای این شهر به ترتیب 503 و 156بازدید کننده را از آن خود کردند.

شیدفر پارک جنگلی هلومسر و امامزاده عبدالله(ع) را دیگر جاذبه طبیعی این شهر دانست که گردشگران زیادی را به خود اختصاص داده است. 

وی با اعلام اینکه 6 میلیون و 835 هزار گردشگر و مسافر در تعطیلات نوروزی از محور هراز وارد مازندران شدند، در مورد میزان اقامت در این شهرستان یادآور شد: 4 هزار و 790 نفر در هتل، متل، میهمان‌پذیر و سوئیت‌های آبگرم بخش لاریجان اقامت کردند و همچنین حدود 6 هزار نفر نیز در زائرسراهای امامزادگان این شهر اقامت گزیدند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان آمل و دبیر ستاد نوروزی و توسعه گردشگری آمل تصریح کرد: ستاد تسهیلات سفر و توسعه گردشگری این شهرستان با فعالیت هفت کمیته با هدف جلب رضایت حداکثری مسافران و گردشگران نوروزی فعالیت خود را آغاز کرد تا بتواند نوروزی خوب با خاطرات شیرین را برای مردم رقم بزند.

انتهای پیام/ح20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول