اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل آموزش و پرورش استان قم خبر داد

رشد 22 درصدی ورود مسافر فرهنگی به قم

خبرگزاری فارس: مدیر کل آموزش و پرورش استان قم گفت: نوروز امسال شاهد رشد 22 درصدی ورود مسافر در مراکز اسکان‌پذیر آموزش و پرورش در قم بوده‌ایم.

رشد 22 درصدی ورود مسافر فرهنگی به قم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش استان قم، محمدحسین امین‌جعفری با پایان یافتن فعالیت ستادهای اسکان نوروزی سال 91 اظهار کرد: با افزایش سفرهای نوروزی در کشور در ایام تعطیلات و ورود مسافر از اقصی نقاط کشور به شهر قم ستادهای اسکان فرهنگیان نیز توانست با استفاده از تمامی ظرفیت‌های موجود، مسافرین فرهنگی و غیر فرهنگی را به خوبی پذیرش کند.

وی افزود: رشد 22 درصدی این مسافرین گواه خوبی بر عملکردهای مثبت و قابل قبول تلاشگران این عرصه در آموزش و پرورش استان است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان قم ابراز کرد: تا پایان روز 12 فروردین ماه آمار اقامت مسافران در ستادهای اسکان فرهنگیان نزدیک به 300 هزار نفر روز مسافر در قالب 64 هزار و 708 خانوار بوده است که گزارش تمام اقدامات انجام شده به وزارت آموزش و پرورش و مدیران استان ارائه شده است.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش با برنامه‌های خاص و قابل توجه خود توانست سهم بسزایی را در پذیرش و ساماندهی مسافرین نوروزی در استان قم عهده‌دار شود افزود: ستاد اسکان فرهنگیان استان در راستای برنامه‌ریزی بهینه و تقسیم کار بین عوامل اجرایی، علاوه بر جلسات متعدد ستاد اسکان مرکزی، جلسات تخصصی کمیته‌های امور فرهنگی، اطلاع‌رسانی، بهداشت و سلامت، حفاظت و امنیت، نظارت و ارزیابی، تدارکات و پشتیبانی، مالی و فناوری و پذیرش زائرین غیر فرهنگی را نیز برگزار کرد تا از این طریق درجه رضایتمندی را به صورت قابل قبولی افزایش دهد.

امین‌جعفری ادامه داد: برگزاری مسابقه آشنایی با امامزادگان و اماکن زیارتی و تاریخی استان قم در بین زائرین با جوایزی نفیس، طراحی و چاپ و نصب تعداد قابل توجهی بنر و پلاکارد برای راهنمایی و ارائه اطلاعات به زائرین و تشکیل کتابخانه زائر در پایگاه‌های پذیرش و تعدادی از مدارس مجری طرح با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از جمله اقدامات فرهنگی بود که در ایام قبل از تعطیلات نوروز توسط ستاد اسکان فرهنگیان استان برنامه‌ریزی و در ایام تعطیل به مرحله اجرا درآمد.

وی اضافه کرد: همچنین توزیع بیش از 5 هزار جلد کتاب با موضوعات مختلف و 3 هزار بسته فرهنگی با موضوع ایثار و مقاومت، سرگرمی، پازل، صفحه بازی، CD انیمیشن، توزیع تقویم در بین میهمانان، راه‌اندازی نمایشگاه و فروشگاه محصولات فرهنگی در پایگاه‌های پذیرش از دیگر فعالیت‌های فرهنگی بود که در ایام قبل از تعطیلات نوروز توسط ستاد اسکان فرهنگیان استان برنامه‌ریزی و در ایام تعطیل به مرحله اجرا درآمد.

انتهای پیام/و30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول