اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون برنامه‌ریزی استاندار گیلان خبر داد

ایجاد حمل و نقل مسافری دریایی در گیلان

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی استاندار گیلان گفت: با توجه به مسافت کم بنادر گیلان، به زودی حمل و نقل مسافر از طریق دریا انجام می‌شود.

ایجاد حمل و نقل مسافری دریایی در گیلان

 به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، کیهان هاشم‌نیا ظهر امروز در جمع کارکنان اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های گیلان حمل و نقل گیلان را دارای اهمیت دانست و اظهار داشت: گیلان به لحاظ داشتن جاده‌ها و راه‌های اصلی و فرعی در هر 100 کیلومتر مربع در کشور دارای رتبه نخست است.

وی، با بیان اینکه در گیلان در هر 100 کیلومتر حدود 42 کیلومتر جاده وجود دارد، تصریح کرد: شبکه‌ای کاملا گسترده و حیاتی در گیلان داریم و مسیر قطر و شعاع‌های جاده‌ای استان متنوع و فشردگی بسیار بالاست.

این مسئول، با بیان اینکه گیلان در منطقه‌ای واقع شده که در بخش‌های انتقال، حمل و نقل کالا و انسان بسیار اهمیت دارد، ابراز داشت: انتقال گاز قبل از انقلاب در این استان از یک خط به سه خط رسیده و خط انتقال لوله نفت را نیز در آینده خواهیم داشت.

وی، در بحث پروژه راه‌آهن گیلان بیان داشت: در پروژه راه‌آهن به دنبال تکمیل انتقال کالا و مسافر در کریدور شمال‌-‌جنوب هستیم و در صورت تکمیل شدن این مسیر شبکه‌های حمل و نقل مناسب ایجاد می‌شود.

هاشم‌نیا، با اشاره به سرمایه‌گذاری روس‌ها در پروژه راه‌آهن، افزود: روس‌ها حاضر هستند هر بار حدود سه میلیارد دلار برای راه آهن مسیر رشت‌-‌آستارا و آذربایجان فایناس کنند و اینها به خاطر جذب سرمایه است زیرا این شبکه به شرق و غرب جهان متصل است.

وی، با بیان اینکه راه‌های شمال صرفا برای کالا نیست، اظهار داشت: این راه‌ها برای گردشگری نیز هست و باید بیشتر به آن توجه شود.

معاون برنامه‌ریزی استاندار گیلان با اشاره به اینکه استفاده از طبیعت مستلزم جاده خاص است، تصریح کرد: جاده‌های شمال کشور به ویژه گیلان هدف گردشگری است.

وی، جاده فومن را یکی از زیباترین جاده‌ها به لحاظ داشتن طبیعت ذکر کرد و یادآور شد: با توجه به اینکه شهر فومن زیباتر از دیگر شهرهای استان نیست اما به لحاظ داشتن طبیعت زیبا در جاده که همه این موضوع را اذعان دارند، مورد استقبال گردشگران قرار می‌گیرد.

هاشم‌نیا مدیریت بخش راه دارای اهمیت دانست و تصریح کرد: به حمل و نقل در مسیرهای گردشگری باید توجه بیشتری صورت گیرد.

وی، درباره مصوبات سفر هیئت دولت در ساخت بنادر در استان خاطرنشان کرد: گیلان ساخت بنادر کیاشهر، چمخاله و چابکسر را در دست انجام دارد و در آینده نزدیک حمل و نقل مسافر دریایی گیلان به راحتی انجام می‌شود.

این مسئول، خاطرنشان کرد: امکان بالقوه بسیار خوبی در گیلان وجود دارد که باید از آن استفاده کنیم.

انتهای پیام/خ۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول