اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان انجام می‌شود

آغاز اجرای قانون بهره‌وری از اول اردیبهشت‌ماه

خبرگزاری فارس: معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت:از اول اردیبهشت قانون ارتقای بهره‌وری در دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان اجرا می‌شود.

آغاز اجرای قانون بهره‌وری از اول اردیبهشت‌ماه

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، رامین فرزام ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به بدهی شرکت‌های بیمه به دانشگاه علوم پزشکی اظهار کرد: این بدهی در مقطعی به بیش از 12 میلیارد تومان هم رسیده بود.

وی با اشاره به پی‌گیری‌های به عمل آمده برای دریافت بدهی‌ها از بیمه‌های پایه افزود: در حال حاضر بیمه‌ها بیش از 7 میلیارد تومان به دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان بدهکارند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با اشاره به تصویب قانون ارتقای بهره‌وری در مجلس شورای اسلامی و ابلاغ آن توسط دولت پس از تدوین آیین‌نامه‌های مربوط به آن تصریح کرد: این قانون زمانی ابلاغ شده که چارت دانشگاه علوم پزشکی اصلاح نشده است.

وی در مورد آمار ارائه شده برای جذب پرستار توسط استان اضافه کرد: دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان درخواست جذب 300 پرستار را کرده بود که فقط با 160 نفر موافقت شده است.

فرزام ادامه داد: اغلب نیروهای جذب شده توسط دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان از نیروهای قراردادی خود دانشگاه بودند که تبدیل وضعیت شده‌اند و فقط 40 نیروی جدید جذب این دانشگاه شده‌ است.

وی زمان اجرای قانون ارتقای بهره‌وری را در دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان اول اردیبهشت اعلام کرد و افزود: اجرای این قانون در آغاز اجرا مشکلاتی خواهد داشت که به مرور برطرف می‌شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس درباره میزان اعتبار مورد نیاز برای اجرای قانون ارتقای بهره‌وری را در سال جاری 3 میلیارد تومان اعلام کرد.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه‌های علوم پزشکی از طریق وزارتخانه به صورت متمرکز و هم‌چنین از طریق بیمارستان‌ها اعتبار دریافت می‌کنند، اضافه کرد: افزایش 3 میلیارد تومانی بودجه، ناشی از اجرای قانون ارتقای بهره‌وری بار مالی سنگینی را به همراه خواهد داشت.

فرزام با اشاره به شکایت‌های پرستاران از اضافه‌‌کاری‌های موظفی که برای آنها در نظر گرفته می‌شد، گفت: با اجرای قانون ارتقای بهره‌وری این مشکل برای پرستاران رفع می‌شود.

وی محدود شدن اضافه‌کاری برای افراد مایل به انجام آن را از معایب اجرای قانون ارتقای بهره‌وری اعلام کرد و افزود: در حال حاضر محدودیت اضافه‌ کاری 80 ساعت برای پرستاران اجرا نمی‌شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان ممانعت از مشغول به کار شدن در بخش خصوصی را از دیگر معایب قانون ارتقای بهره‌وری دانست و گفت: افرادی که فرم بهره‌مندی از قانون ارتقای بهره‌وری را امضاء کنند، نمی‌توانند به صورت شیفتی در بخش‌های خصوصی کار کنند.

وی در پاسخ به سؤالی درباره اینکه چرا اجرای قانون ارتقای بهره‌وری در استان زنجان دچار مشکل شده است، تأکید کرد: اجرای این قانون در اغلب استان‌ها با مشکلاتی مواجه بوده است.

فرزام آمار پرستاران فعال در استان زنجان را یک هزار و 845 نفر اعلام کرد و گفت: یک هزار و 592 نفر در بخش‌های دولتی و دانشگاهی و 253 نفر هم در مراکز غیر دانشگاهی مشغول به کار هستند.

انتهای پیام/س10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول