اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی اصفهان:

بهره‌وری صنعت دام در ازای برپایی نمایشگاه ارتقا می‌یابد

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی اصفهان گفت: استفاده از علوم، فنون و دانش روز و تکنولوژی محصولاتی که در چنین نمایشگاه‌هایی معرفی می‌شوند به ارتقای راندمان تولید و بهره‌وری کمک می‌کند.

بهره‌وری صنعت دام در ازای برپایی نمایشگاه ارتقا می‌یابد
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، رسول محققیان ظهر امروز در مراسم افتتاحیه دهمین نمایشگاه بین‌المللی دام، طیور، دامپزشکی و آبزیان بیان داشت: صنعت دام و طیور طی دهه‌های گذشته با پیشرفت‌های قابل توجهی در سراسر جهان روبه‌رو بوده است.
وی ادامه داد: کشورهای مختلف جهان مشغول فعالیت‌های وسیعی در زمینه بخش‌های مختلف دام و طیور در افق سال 2020 هستند.
مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی اصفهان افزود: افراد فعال در زمینه این صنعت در کشورمان نتوانستند توان رقابتی خود را در برخی موارد چندان حفظ کنند.
وی اظهار داشت: وابستگی دام و طیور کشور به واردات برخی از اقلام مورد نیاز خوراک دام و طیور از دیگر مشکلاتی است که کشور ما با این عامل روبه‌رو است.
محققیان تصریح کرد: با توجه به این مطلب که ایران کشوری است که در زمینه این صنعت از توان بسیار بالایی در تأمین نیازهای کشورهای منطقه و خاورمیانه برخوردار شد، اما خودکفایی‌های پایدار و سرمایه‌گذاری‌های اثربخش همچنان نیرویی بالقوه و پیکره این صنعت است که بخشی از آن به زیرساخت‌های کشور و بخشی به سیاست‌های اقتصادی مربوط است.
وی با اشاره به مشکلات صنعت دام و طیور کشور اضافه کرد: با وجود مشکلات بیان شده اما با این حال صنایع دام و طیور کشور افزون بر تأمین نیاز داخلی با رویکرد توسعه صادرات توانستند سهم قابل توجهی در تولید ناخالص ملی، ارزآوری، ایجاد ارزش افزوده و اشتغال‌زایی به خود اختصاص دهد.
مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی اصفهان افزود: با ادامه روندهای صورت گرفته در این صنعت با کاهش هزینه‌ها و قیمت تمام شده محصولات تولیدی و در نهایت رونق و توسعه این صنعت را مشاهده می‌کنیم.
وی گفت: کارشناسان معتقدند که با این وضعیت موجود کشور باید به فکر افزایش راندمان آب و خاک، سرمایه‌گذاری جدی در بخش‌های تجهیز، نوسازی، یکپارچه‌سازی اراضی و ایجاد تعاونی‌های تولید باشد.
محققیان تاکید کرد: وزارت جهاد کشاورزی باید توجه و سرمایه‌گذاری‌های لازم را در دستور کار خود قرار دهد که زمینه چنین اعلام نیازهایی برپایی نمایشگاه است.
وی ادامه داد: در شرایطی که جهان در اندیشه انجام برخی اصلاحات ژنتیکی در گونه‌های مختلف دامی است و استفاده از علوم، فنون و دانش روز و تکنولوژی محصولاتی که در چنین نمایشگاه‌هایی معرفی می‌شوند به ارتقاء راندمان تولید و بهره‌وری کمک می‌کند.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول