اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر دفتر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خبر داد

اجرای قانون بهره‌وری حرفه پرستاری در کهگیلویه و بویراحمد

خبرگزاری فارس: مدیر دفتر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از اجرای قانون بهره‌وری حرفه پرستاری در کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.

اجرای قانون بهره‌وری حرفه پرستاری در کهگیلویه و بویراحمد

کمال‌الدین بهروز جمشیدنژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار داشت: قانون بهره‌وری در مورد ساعات کار پرستاران در این استان اجرا شده که می‌تواند بخشی از فشار کاری این قشر زحمت‌کش جامعه را کاهش داده و کیفیت خدمات پرستاری را بالا ببرد.

مدیر دفتر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با بیان اینکه در سال‌های گذشته اقدامات خوبی برای بهبود شرایط کاری پرستاران انجام شده، افزود: قانون دیگری که از سوی این وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این راستا تصویب شد، قانون بهره‌وری بود که بر اساس آن به تناسب سه مؤلفه سنوات، مدرک تحصیلی و شیفت‌های کاری، میزان ساعت کار پرستاران تنظیم می‌شود.

وی بیان داشت: این طرح از ابتدای مهر ماه سال جاری اجرا شده است که با توجه به نظر مساعدت ریاست دانشگاه علوم پزشکی در این استان امید است این طرح به‌طور کامل اجرا شود و موجب ایجاد شرایط بهتر کاری برای پرستاران شود.

جمشیدنژاد در تشریح چگونگی اجرای این قانون  اظهار داشت: متاسفانه مشکلاتی چون کمبود نیروی انسانی و افزایش شیفت‌های اضافه‌کاری و باری که بر دوش عزیزان پرستار متحمل می‌شود، روند اجرایی این قانون را تاکنون به کندی پیش برده و جنبه‌های مثبت قانون مذکور چندان که باید و شاید به بهبود شرایط این حرفه رسوخ نکرده است.

وی در رابطه با تسهیل اجرای این قانون تاکید داشت: اعطای اختیار عمل بیشتر به بیمارستان‌ها در جذب نیروی مورد‌نیاز خود در طرح‌هایی چون قراردادهای حجمی 80 نوروزه، بازاندیشی و رویکرد جدید مسئولان در مورد بهبود شرایط معیشتی این حرفه و نیز امکان بازآموزی و آموزش ضمن خدمت کارکنان بخش پرستاری به منظور به روز کردن علم پرستاری در کنار ایجاد تعادل منطقی میان فارغ‌التحصیلان این رشته و بیمارستان‌ها از جمله راهکارهای مناسب برای بهبود شرایط  جامعه پرستاری استان کهگیلویه ‌و بویراحمد برشمرد.

جمشید‌نژاد عنوان کرد: کاهش آزمون و خطای پرستاران  در عمل و وظیفه خود از اهداف اقدامات مذکور است که بدون شک ارائه این آموزش‌ها و استمرار آن‌ها این مهم را محقق می‌کند.

مدیر بخش پرستاری دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خاطرنشان کرد: علاوه بر این، وزارت بهداشت و درمان کشور هم‌اکنون در حال بررسی اجرای قانون تعرفه‌گذاری برای فعالان در این حرفه است که بر اساس این قانون تمامی اعمال مرتبط با حرفه پرستاری دارای تعرفه مخصوص به خود خواهند شد و حق الزحمه این عزیزان، به صورت ما به ازا نوع فعالیتی که داشته‌اند محاسبه می‌شود.

انتهای پیام/صا10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول