اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دانشگاه پزشکی کرمان اعلام کرد

هزینه 6 میلیارد تومانی پزشک خانواده در کرمان

خبرگزاری فارس: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اجرای طرح پزشک خانواده روستایی در کرمان گفت: طی سال گذشته 6 میلیارد و 597 میلیون تومان در این زمینه هزینه شده است.

هزینه 6 میلیارد تومانی پزشک خانواده در کرمان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، محسن گرکانی‌نژاد ظهر امروز در نشست خبری هفته سلامت اظهار داشت: در حال حاضر 337 خانه بهداشت در حوزه فعالیت دانشگاه علوم پزشکی کرمان داریم که شامل 57 مرکز بهداشت شهری، 41 مرکز بهداشت روستایی، شش اورژانس شبانه‌روزی و 10 مرکز بهداشت شهرستانی است.

وی با اشاره به اجرای طرح پزشک خانواده روستایی از سال 84 در کرمان بیان داشت: طی سال گذشته 6 میلیارد و 597 میلیون تومان اعتبار در زمینه این طرح هزینه شده است.

گرکانی‌نژاد افزود: طبق پیش‌بینی‌های انجام شده طرح پزشک خانواده شهری از نیمه دوم سال جاری به اجرا گذاشته می‌شود.

وی افزود: در صورت اجرای طرح پزشک خانواده شهری، هر فرد صاحب یک تیم سلامت شامل پزشک عمومی، پرستار و ماما می‌شود که معاینه و هزینه‌های دارویی رایگان برای آنها انجام و در صورت نیاز به متخصص ارجاع داده می‌شود.

گرکانی‌نژاد گفت: یکی دیگر از برنامه‌هایی که طی سال 91 در حوزه بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کرمان پیگیری می‌شود، تشکیل پرونده الکترونیک سلامت شامل اطلاعات بیماری‌ها، سلامت، دارو، بیماری‌های مزمن و ... است.

وی ابراز داشت: این کار علاوه بر دسترسی آسان به اطلاعات سلامتی فرد، جمع‌آوری اطلاعات بیماری‌ها را ممکن می‌کند.

گرکانی‌نژاد عنوان کرد: در راستای تکمیل شبکه‌های بهداشت استان کرمان، طی چند ماه آینده تمام خانه‌ها تکمیل شده و ساختمان استیجاری در حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان نداریم.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی کرمان در سال گذشته توانست رتبه نخست کشوری را در غربالگری سرطان و رتبه سوم کشوری را در ثبت سرطان به خود اختصاص داده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: در زمینه سلامت نوجوانان و مدرسه‌ها رتبه اول کشور را در زمینه معاینات پزشکی ورود به دبستان و دبیرستان کسب کردیم و در حال حاضر 32 مدرسه مروج سلامت با همکاری آموزش و پرورش داریم که در سال جاری به 600 مدرسه افزایش می‌یابند.

گرکانی‌نژاد بیان داشت: سامانه ارتباطی بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی کرمان همزمان با کشور از تیر ماه سال 90 آغاز به کار کرده و مردم می‌توانند از طریق تماس با شماره رایگان 09678 هرگونه شکایت در زمینه بهداشت محیط را اطلاع داده و با دریافت کد رهگیری این شکایت را پیگیری کنند.

وی افزود: از ابتدای راه‌اندازی سامانه بهداشت محیط تاکنون 142 مورد شکایت اعلام و پیگیری شده است.

انتهای پیام/ی20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول