اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقام وزیر بهداشت در اردبیل:

اجرای پزشک خانواده به اردبیل رسید

خبرگزاری فارس: قائم مقام وزیر بهداشت و رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل از آغاز اجرای طرح پزشک خانواده از سال آینده خبر داد.

اجرای پزشک خانواده به اردبیل رسید

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فرهاد پورفرضی ظهر امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان اظهار کرد: ما از ابتدای سال 91 اجرای این طرح را در دستور کار و جز اولویت برنامه‌ریزی‌های خود قرار دادیم و همزمان با هفته بهداشت کلید اجرایی آن در مناطق شهری و روستایی زده می‌شود.

وی به اقدامات اولیه و زیرساخت‌های تازه در این زمینه اشاره کرد و افزود: ما این طرح را در سه سطح پیش‌بینی و تدارک اجرا دیدیم تا خانواده‌های شهری و روستایی از مزایای آن بهره ببرند.

پورفرضی خاطر نشان کرد: در این طرح هر پزشک دو هزار و 500 نفر افراد شهری یا روستایی را زیر پوشش خدمات خود قرار می‌دهد و در سطح اول قرار است مردم با مراجعه به این پزشکان معاینات و بررسی امراض خود را داشته باشند.

این مسئول تصریح کرد:‌ در این سطح ویزیت رایگان می‌باشد و فرانشیز دارو نیز با تأمین اعتبار دولتی رایگان می‌باشد.

وی اضافه کرد: در صورتی که پزشک خانواده فرد را برای مراجعه به پزشک تخصصی لازم و ضروری ببیند در سطح دوم به پزشکان تخصصی معرفی و ارجاع می‌دهد تا در این مرحله اقدامات انجام شود.

به گزارش فارس، قائم مقام وزیر بهداشت در اردبیل ادامه داد: در این سطح نیز با تشخیص پزشک بیمار می‌تواند مورد مداوا و یا التیام قرار گیرد که در صورت نیاز به سطح سوم که همان پزشکان فوق‌تخصص است، معرفی شده و در این سطح اقدامات مراقبتی و درمانی انجام می‌شود.

پورفرضی عمده هدف اجرای این طرح را خدمات‌رسانی آسان و راحت به عموم مراجعه‌کنندگان توصیف کرد و گفت: ما امیدواریم در سایه اجرایی شدن این طرح شرایطی را مشاهده کنیم تا همه مردم با سپری شدن این سه مرحله بتوانند به بهبودی کامل و سلامت باشند.

وی گفت: وزارت بهداشت با اجرایی شدن این طرح و همچنین نظام ارجاع و تأمین سلامت آحاد مردم در تلاش است تا رضایت عمومی را فراهم کند.

انتهای پیام/س10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول