اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال 91

طرح پزشک خانواده در چهارمحال و بختیاری اجرا می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون بیمه خدمات درمانی چهارمحال و بختیاری گفت: طرح پزشک خانواده در تمامی شهرهای بالای 20 هزار نفر جمعیت در سال 91 در این استان اجرا می‌شود.

طرح پزشک خانواده در چهارمحال و بختیاری اجرا می‌شود

جواد حیدری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: ارتقای سلامت عمومی جامعه از مهمترین اهداف اجرایی طرح پزشک خانواده است که در آغاز در شهرهای بالای 50 هزار نفر در دستور کار قرار گرفته است.

وی به چگونگی اجرای طرح پزشک خانواده اشاره کرد و افزود: در اجرای این طرح، یک تیم 16نفره که شامل دو پزشک، ماما، پرستار، روانشناس، مسئول تغذیه، بهورز هستند در ابتدا جمعیت حدود 10 هزار نفری افراد در یک منطقه را زیر پوشش خواهند داشت و برای آنها پرونده الکترونیکی درمانی تشکیل می‌‍دهند.

حیدری اضافه کرد: اگر بیمار به مراقبت‌های ویژه تخصصی و فوق تخصصی نیاز داشته باشد به مراکزی که با طرح پزشک خانواده همکاری دارند، ارجاع داده خواهند شد.

معاون بیمه خدمات درمانی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه این طرح در سال 91 در این استان اجرایی خواهد شد، گفت: در این طرح مردم می‌توانند با مراجعه به پزشک محل سکونت خود به صورت رایگان از خدمات این طرح بهره‌مند شوند.

وی افزود: این طرح سال گذشته به صورت آزمایشی در پنج شهر این استان از جمله شهرهای بروجن، هفشجان، فرخشهر، لردگان و فارسان اجرایی و سال 91 نیز در دیگر شهرها از جمله مرکز این استان اجرایی می‌شود.

حیدری خاطرنشان کرد: این طرح سال آینده نیز به صورت رایگان اجرا می‌شود ولی ممکن است در سال‌های آینده مبالغی از بیماران اخذ شود.

وی از پزشک خانواده به‌عنوان یک راهکار مناسب در راستای کاهش هزینه‌های درمان نام برد و گفت: در کشورهای پیشرفته این طرح به‎طور کامل اجرا می‎شود، این در حالیست که در ایران از این طرح تاکنون به نحو مطلوب استقبال نشده که این مهم نیازمند فرهنگ‌سازی بیش از پیش است.

معاون بیمه خدمات درمانی چهارمحال و بختیاری طرح پزشک خانواده را طرحی موفق در راستای ارتقای سطح سلامت افراد جامعه دانست و اظهار داشت: طرح پزشک خانواده حرکتی مثبت و سازنده در راستای ارتقای سطح سلامت جامعه است که با بسط و تعمیم آن در سراسر کشور تحولات عظیمی در بخش سلامت و درمان را شاهد خواهیم بود.

انتهای پیام/ح20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول