اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از سال 91

طرح پزشک خانواده شهری در جیرفت اجرایی می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز بهداشت و درمان شهرستان جیرفت گفت: از آنجا که طرح پزشک خانواده شهری ثمره و نتایج خوبی در 2 استان کشور در بر داشته است در سطح کلان از جمله در شهرستان جیرفت از سال 91 اجرایی می‌شود.

طرح پزشک خانواده شهری در جیرفت اجرایی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب کرمان، لطفعلی مسلمی بعد از ظهر امروز در آخرین شورای اداری سال 90 در شهرستان جیرفت با اشاره به طرح پزشک خانواده شهری اظهار داشت: این طرح در دو استان سیستان و بلوچستان و خوزستان به صورت پایلوت اجرا شده است.

وی افزود: از آنجا که طرح پزشک خانواده شهری ثمره و نتایج خوبی در این دو استان در بر داشته است در سطح کلان از جمله در شهرستان جیرفت از سال 91 اجرایی می‌شود.

مسلمی با بیان اینکه برنامه‌های عملیاتی این طرح برنامه‌ریزی شده است، تصریح کرد: رئیس ستاد شهرستان جیرفت در اجرای این طرح فرماندار تعیین شده است و در نخستین جلسه این ستاد اعضای ستاد اصلی و فرعی معرفی می‌شوند.

وی ابراز داشت: این شهرستان بر اساس بلوک‌بندی به هشت مرکز تقسیم می‌شود که حداقل در هر بلوک باید حدود 10 هزار نفر زیر پوشش تیم سلامت و مجموعه بهداشتی درمانی قرار گیرد تا از خدمات پزشک خانواده بهره‌مند شود.

مسلمی با اشاره به اینکه در سطح شهرستان جیرفت 33 پزشک برای اجرای این طرح نیاز است، بیان داشت: پزشکان بخش خصوصی در این مورد در اولویت قرار دارند و مطب‌های مشخص شده با قراردادی که با بیمه خدمات درمانی تحت نظارت دانشگاه علوم پزشکی و مرکز بهداشت شهرستان منعقد می‌شود، امور بهداشتی و درمانی را پیگیری می‌کنند.

وی گفت: در بخش کارشناس پرستاری 17 نفر، روانشناسی هشت نفر، تغذیه 17 نفر، مامایی 17 نفر، بهداشت خانواده 25 نفر، بیماری‌ها هشت نفر و سایر نیروهای خدماتی و پشتیبانی که حوزه دانشگاه به صورت استخدامی دارد در اختیار این طرح می‌گذارد و مابقی نیز توسط تیم سلامت و بیمه تأمین می‌شوند تا خدمات مناسبی را ارائه دهند.

مسلمی عنوان کرد: رئیس مرکز و شبکه بهداشت و درمان به عنوان جانشین رئیس و دبیر ستاد، نماینده و رؤسای بیمارستان و معاون درمان، نماینده بیمه خدمات درمانی، تأمین اجتماعی، نیروهای مسلح و سایر بیمه‌ها و رئیس مجمع نمایندگان شهرستان، مسئول گسترش شبکه‌های بهداشتی و درمانی اعضای ستاد اصلی طرح پزشک خانواده و همچنین دستگاه‌های اجرایی که به نوعی در ارتباط با مسائل شهر هستند، عضو ستاد فرعی هستند.

وی اذعان داشت: از همه مسئولان تقاضا داریم تا شبکه بهداشت و درمان، دانشگاه علوم پزشکی و بیمه خدمات درمانی را در اجرای این طرح حمایت کنند تا بتوانند، خدمات خوب و ارزنده‌ای به مردم منطقه عرضه کنند.

انتهای پیام/ی20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول