اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر اجرایی مرکز مدیریت شبکه بهداشت و آموزش پزشکی کشور:

مرحله دوم طرح پزشک خانواده سال آینده اجرا می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر اجرایی مرکز مدیریت شبکه بهداشت و درمان و آموزش پزشکی کشور گفت: از سال آینده در سراسر کشور، مرحله دوم طرح پزشک خانواده اجرا می‌شود.

مرحله دوم طرح پزشک خانواده سال آینده اجرا می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کیش، داوود مقیمی ظهر امروز در نشست مسئولان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی با نمایندگان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سازمان‌های بیمه و معاونان بهداشت و درمان دانشگاه‌های علوم پزشکی چند استان مختلف کشور که در کیش برگزار شد، با اعلام این خبر اظهار داشت: مرحله نخست طرح پزشک خانواده تنها در سه استان کشور اجرا شد که با مشکلاتی از جمله تمایل اندک پزشکان برای مشارکت در این طرح به دلیل پایین بودن دستمزدهای پرداختی همراه بود، اما مرحله دوم با برنامه‌ریزی جامع‌تری آغاز خواهد شد.

وی افزایش تعداد کارکنان در واحدهای پزشک خانواده و ارائه خدمات کامل‌تر بهداشتی درمانی، افزایش تعرفه‌های درمانی به منظور کمک به اقشار کم‌درآمد، افزایش میزان دستمزد پزشکان و استفاده از پرونده الکترونیکی را از مزایای مرحله دوم طرح پزشک خانواده برشمرد.

مدیر اجرایی مرکز مدیریت شبکه بهداشت و درمان و آموزش پزشکی کشور خاطرنشان کرد: علاوه بر این، بیماران در مرحله دوم این طرح، در صورت نیاز، به پزشکان متخصص معرفی می‌شوند و تعرفه‌های درمانی پزشکان متخصص نیز کاهش خواهد یافت و بیماران تنها 10 درصد هزینه را پرداخت خواهند کرد.

این در حالی است که هم‌اکنون بیماران زیر پوشش بیمه‌های تأمین اجتماعی و خدمات درمانی 30 درصد تعرفه‌های درمانی پزشکان متخصص را پرداخت می‌کنند.

مقیمی افزود: در مرحله نخست این طرح، تنها شهرستان‌ها و روستاهایی با جمعیت کمتر از 12 هزار نفر زیر پوشش قرار می‌گرفتند، اما در مرحله دوم، تمام شهرستان‌های کشور مشمول اجرای این طرح خواهند بود.

انتهای پیام/ش20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول