اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در فارس

طرح پزشک خانواده از سرگردانی بیماران جلوگیری می‌کند

خبرگزاری فارس: قائم مقام وزیربهداشت، درمان و آموزش پزشکی در استان فارس گفت: با اجرای طرح پزشک خانواده از سرگردانی بیماران جلوگیری می‌شود.

طرح پزشک خانواده از سرگردانی بیماران جلوگیری می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، محمدهادی ایمانیه صبح امروز در آیین افتتاحیه همایش کشوری برنامه پزشک خانواده در مناطق شهری اظهار داشت: طرح پزشک خانواده تا جایی تاثیرگذار است که مانند طرح هدف‌مندی یارانه‌ها می‌ماند.

ایماینه با بیان اینکه باید طرح پزشک خانواده در سال آینده با قدرت اجرایی شود ادامه داد: از فواید دیگر اجرای طرح خانواده توجه به جامعه سلامت با دید کلی است و امیدواریم با اجرای این طرح شاخص‌های بهداشتی افزایش یابد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز تصریح کرد: معتقدیم در اجرای این طرح باید به دانشگاه‌ها و استان‌ها اعتماد شود تا با توجه به شرایط محلی و استانی بتوانند تصمیم‌گیری کنند.

این مقام مسئول کنترل تخلفات پزشکی، دسترسی راحت به پرونده الکترونیک سلامت، عدالت در توزیع درآمد ناشی از حاصل عملکرد بیمه‌ای کشور، کاهش هزینه‌های درمان از طریق حذف خدمات غیر ضرور و ساماندهی و هزینه اثربخشی را از مزایای دیگر طرح پزشک خانواده برشمرد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر 25 تا 30 درصد مراکز ما در روستا‌ها پزشک ندارند و کمبود پزشک داریم که باید در طرح پزشک خانواده به این موضوع توجه شود تا شاهد افزایش مهاجرت بیماران از روستاها به شهرها نباشیم.

به گزارش فارس، همایش کشوری پزشک خانواده مناطق شهری به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی شیراز از امروز در شیراز آغاز شد.

در این گردهمایی برنامه اجرایی، تکالیف و تعهدات دستگاه‌های استانی در اجرای برنامه پزشک خانواده شهری تثبیت می‌شود.

شرکت کنندگان در این همایش، دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران، شهید بهشتی تهران، اصفهان، کاشان، قم، دزفول، یزد، فسا، جهرم و اهواز هستند.

این گردهمایی با حضور معاونان بهداشتی و درمان، مدیرکل بیمه خدمات درمانی، مدیر درمان بیمه تأمین اجتماعی، مدیر درمان بیمه نیروهای مسلح، مدیر درمان بیمه کمیته امداد امام خمینی (ره) و کارشناسان مربوطه از دانشگاه علوم پزشکی کشور به همراه دانشگاه علوم پزشکی شیراز برگزار شده است.

این مراسم که به همراه همایش پزشک خانواده روستایی نیز برگزار می‌شود به مدت سه روز در شیراز ادامه دارد.

انتهای پیام/غ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول