اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز ارتقای سلامت وزارت بهداشت خبر داد

ثبت‌نام 180 هزار پزشک در طرح پزشک خانواده

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز توسعه شبکه و ارتقای سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از ثبت‌نام 180 هزار نفر پزشک در طرح پزشک خانواده تاکنون در کشور خبر داد.

ثبت‌نام 180 هزار پزشک در طرح پزشک خانواده

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت محمد شریعتی ظهر امروز در همایش "چگونگی اجرای برنامه پزشک خانواده شهری و نظام ارجاع" در سالن اجتماعات مرکز بهداشت گیلان ایجاد انگیزه را یکی از روش‌های آموزشی عنوان کرد و اظهار داشت: نسخه دستورالعمل "02" در حال حاضر نهایی شده و باید اجرا شود.

وی نسخه "01" پزشک خانواده را برخاسته از پزشک خانواده روستایی ذکر کرد و افزود: در دستورالعمل قبلی پزشکان مطب‌ها را تعطیل می‌کردند و در مراکز آموزشی حضور می‌یافتند.

شریعتی با بیان اینکه با اجرای پزشک خانواده در کشور در رتبه نخست منطقه قرار می‌گیریم تصریح کرد: پزشک در دستورالعمل جدید نقش سلامت خانواده را به عهده دارد.

رئیس مرکز ارتقای سلامت وزارت بهداشت به تغییر سرانه پرداختی به پزشک خانواده در دستورالعمل جدید اشاره کرد و ابراز داشت: در این طرح به بخش خصوصی هویت بخشیده شده و بیمه‌ها تلاش ارزشمندی انجام دادند.

وی با اشاره به اینکه بیمه‌ها 90 درصد هزینه ارجاعی بیمار به پزشک متخصص را پرداخت می‌کنند خاطر نشان کرد: بیمه‌ها تا 50 درصد هزینه‌های اضافه بر سازمان بیمارستان‌ها را می‌پردازند.

شریعتی بر ارائه خدمات پزشکی در روزهای تعطیل توسط پزشک خانواده تاکید کرد و گفت: تعیین نحوه ارائه خدمات سلامت به مسافران، دانشجویان و سربازان در دستورالعمل جدید دیده شده است.

رئیس مرکز توسعه شبکه و ارتقای سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یادآور شد: مشاوره پزشکی در ساعت‌های خارج از کار توسط پزشک خانواده انجام می‌شود.

وی به مرکز هدایت و راهنمایی بیماران در طرح پزشک خانواده اشاره کرد و بیان داشت: مرکز مدیریت، مشاوره و راهنمایی پزشکان خانواده در این طرح تعریف شده است.

شریعتی از تصویب تخصص پزشک خانواده در کشور خبر داد و اذعان داشت: پزشکان در حال حاضر سال نخست دوره مذکور را طی می‌کنند و این امر موجب می‌شود پزشکان علاقمند در روستاها ماندگار شوند.

رئیس مرکز ارتقای سلامت وزارت بهداشت با اشاره به استفاده از پرونده الکترونیک و سامانه جامع و همگانی سلامت ایرانیان در قانون پنجم تصریح کرد: تاکنون 10 میلیون اطلاعات وارد این سامانه شده است.

وی از ثبت‌نام 180 هزار نفر پزشک در طرح پزشک خانواده تاکنون در کشور خبر داد و افزود: 60 هزار نفر در حال حاضر در کشور ویزیت پایه شدند.

شریعتی با بیان اینکه پرونده سلامت الکترونیک هر شهروند در سیر خدمت تشکیل می‌شود بیان داشت: پزشک خانواده بزرگ‌ترین اصلاح اقتصاد اجتماعی در سطح کشور است.

انتهای پیام/خ۲۰/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول