اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اجرایی مرکز مدیریت وزارت بهداشت:

طرح پزشک خانواده از سال آینده در سراسر کشور اجرا می‌شود ‌

خبرگزاری فارس: معاون اجرایی مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت از اجرای طرح پزشک خانواده از سال آینده در سراسر کشور خبر داد.

طرح پزشک خانواده از سال آینده در سراسر کشور اجرا می‌شود ‌

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، داوود مقیمی عصر امروز در نشست مطبوعاتی طرح کشوری پزشک خانواده که در مرکز مدیریت سلامت برگزار شد، اظهار داشت: این طرح که از سال 84 فقط در روستاها و در شهرهای زیر 20 هزار نفر اجرا شده بود، از سال آینده به صورت سراسری در سطح تمام شهرهای کشور نیز اجرایی می‌شود.

وی افزود: در این طرح فقط خدمات درمانی اجرا نمی‌شود، بلکه در حوزه پیشگیری و آموزش به جمیت زیرپوشش خود ارائه خدمات می‌دهد.

مقیمی همچنین به اجرای طرح پزشک خانواده در گذشته اشاره کرد و افزود: طرح پزشک خانواده (01) در ابتدا در استان‌های سیستان و بلوچستان، چهارمحال بختیاری و خوزستان به صورت پایلوت به اجرا در آمد و پس از رفع چالش‌ها و نواقص به عنوان طرح (02)در تمام سطح کشور به اجرا گذاشته می‌شود.

وی تصریح کرد: پزشک خانواده یک جنبه درمانی ندارد و به صورت پیشگیرانه بیماریابی می‌کند.

معاون اجرایی مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت گفت: تاکنون در این شبکه بیش از 9 میلیون نفر ثبت‌نام کرده که تا پایان تیرماه سال آینده کل جمعیت شرکت‌کننده زیر پوشش قرار می‌گیرند.

مقیمی به اثرات مثبت این طرح اشاره کرد و گفت: پزشک خانواده موظف است که به بیماران در زمینه آگاهی از نوع بیماری و در صورت بروز علائم پیشگیری از ابتلای آنها به بیماری‌های پیچیده  خدمات‌رسانی کند.

وی خاطرنشان کرد: زمان اعلام شده از سوی وزارت بهداشت و درمان ابتدای سال آینده بوده و اما در شهرها بستگی به اختصاص منابع مالی دارد.

وی همچنین به گزینش طرح پزشکان خانواده اشاره کرد و افزود: گزینش این افراد توسط خود مردم است و به تمام پزشکان عمومی داوطلب اطلاع‌رسانی می‌شود.

معاون اجرایی مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت افزود: میزان جمعیت زیرپوشش طرح پزشک خانواده 3 بین 500 تا 2500نفر بوده که در صورت وجود شرایط خاص این رقم تا 3هزار نفر قابل افزایش است.

معاون اجرایی مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت گفت: سازمان‌های بیمه خدمات درمانی، تامین و رفاه اجتماعی و... در اجرای این طرح به وزارت بهداشت و درمان کمک‌رسانی می‌کنند.

انتهای پیام/‌ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول