اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط کارشناسان وزارت بهداشت صورت می‌گیرد

ارزیابی اجرای پزشک خانواده در کشور

خبرگزاری فارس: کارشناسان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با برگزاری کارگاه سه روزه‌ای توسط دانشگاه علوم پزشکی شیراز به ارزیابی تأثیر برنامه پزشک خانواده بر نظام سلامت کشور می‌پردازند.

ارزیابی اجرای پزشک خانواده در کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، مدیر گروه توسعه و ارتقای شبکه دانشگاه علوم پزشکی شیراز بعد از ظهر سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: کارگاه سه‌روزه ارزیابی تأثیر برنامه پزشک خانواده بر نظام سلامت از هفدهم اسفند ماه جاری آغاز می‌شود و بیش از 30 نفر از کارشناسان و مدیران با تجربه وزارت بهداشت در آن حضور دارند.

عبدالرسول همتی افزود: این کارشناسان در سه روز برگزاری کارگاه به بررسی تأثیرهای مثبت اجرای برنامه پزشک خانواده در مناطق روستایی و شهرهای زیر 20 هزار نفر جمعیت کشور که از سال 84 اجرا شده است، می‌پردازند.

وی بیان کرد: در این کارگاه بر اساس شاخص‌های به دست آمده، میزان اثربخشی و کارایی برنامه پزشک خانواده که تاکنون اجرا شده است، بررسی می‌شود.

همتی اضافه کرد: بررسی اثربخشی برنامه پزشک خانواده بر واکسیناسیون، غربالگری دیابت و فشار خون، بهداشت محیط و حرفه‌ای و عوامل خطر شیوه زندگی از جمله مواردی هستند که توسط این کارشناسان انجام می‌شود و در پایان، موارد جمع‌بندی شده تا برای بهبود اجرای برنامه پزشک خانواده مورد استفاده قرار گیرد.

به گزارش فارس، گردهمایی کشوری برنامه پزشک خانواده مناطق شهری نیز هفدهم اسفند ماه جاری با حضور 10 دانشگاه علوم پزشکی کشور به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی شیراز برگزار می‌شود.

انتهای پیام/آ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول