اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در مقایسه با نوروز سال قبل

ورود گردشگر به استان مرکزی 34 درصد افزایش داشت

خبرگزاری فارس: مدیر کل میراث فرهنگی استان مرکزی از افزایش 34 درصدی ورود گردشگر به استان مرکزی در ایام نوروز امسال در مقایسه با سال قبل خبر داد.

ورود گردشگر به استان مرکزی 34 درصد افزایش داشت

مجتبی رضوانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: استان مرکزی به عنوان مرکزی در قلب کشور هر ساله شاهد ورود گردشگران بسیاری است که امسال تعداد این گردشگران در مقایسه با سال قبل از 34 درصد رشد برخوردار بوده است.

وی تصریح کرد: شهر محلات به عنوان شهر گل‌ و گیاه، جاذبه‌های طبیعی و دیدنی، دلیجان با داشتن غار نخجیر، شهر خمین به عنوان زادگاه امام و شهر اراک و ساوه در ایام نوروز بیش از سایر شهرها پذیرای مسافران نوروزی بوده‌اند.

مدیر کل میراث فرهنگی استان مرکزی گفت: ستاد تسهیلات سفر نوروزی استان با برنامه‌ریزی مناسب و دقیق از روزهای پایانی سال گذشته اقدامات و فعالیت‌های خود را در زمینه‌های مختلف آغاز کرد و میهمانان نوروزی استان در سفر به استان مرکزی با مشکلی مواجه نشدند.

رضوانی از آماده‌سازی هتل‌ها،  مسافرخانه‌ها، مدارس و میهمان‌سراهای ادارات به منظور اسکان مسافران نوروزی خبر داد و اذعان داشت: با توجه به افزایش تعداد مسافران میزان اقامت مسافران نوروزی نیز در استان با رشد 25 درصد در مقایسه با سال گذشته روبه‌رو بود.

به گفته وی بازدید از بناها و موزه‌های استان نیز در این ایام 40 درصد افزایش داشت.

انتهای پیام/ن30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول