اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار کوهبنان:

کوهبنان پذیرای 90 هزار گردشگر بود

خبرگزاری فارس: فرماندار کوهبنان گفت: در ایام نوروز کوهبنان پذیرای بیش از 90 هزار مسافر نوروزی و زائرین حضرت امام رضا (ع) از نقاط کشور و استان کرمان بود.

کوهبنان پذیرای 90 هزار گردشگر بود

منصور متقی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کوهبنان اظهار داشت: آکواریوم طبیعی روستای صخره‌ای باب گزگ در فاصله 11کیلومتری مرکز شهرستان مملو از گیاهان آبی با ماهی‌های 18ساله عید یکی از شگفت‌انگیزترین پدیده‌های طبیعی در دل کویر شهرستان کوهبنان است که موجب تحیر گردشگران نوروزی شدو بسیاری از گردشگران و میهمانان نوروزی را به سوی خود جلب کرد.

وی افزود: بام فرهنگی استان در شمال غربی کرمان واقع شده و در حاشیه کویر لوت استان کرمان را به استان‌های یزد و خراسان جنوبی وصل می‌کند و این شهرستان آثار تاریخی، زیارتی و سیاحتی فراوانی را در خود جای داده است.

فرماندار کوهبنان گفت: این شهرستان در دل کوه‌ها با آب و هوای کوهستانی و طبیعت سرسبز دارای هشت آسیاب آبی متوالی است و از این نظر در استان و کشور بی‌نظیر است و دو آسیاب این شهرستان تا چند سال گذشته در حال چرخش و کار کردن بودند.

متقی ابراز داشت: به دلیل عدم آشنایی و  بی‌توجهی در نگهداری آن‌ها بیشتر این آسیاب‌ها تخریب شده و یا در حال تخریب و فراموشی هستند، گرچه کارهایی هم از سوی میراث فرهنگی استان برای بازسازی و مرمت  آسیاب‌ها در حال انجام است، اما جواب‌گوی آن همه خسارت نیست و عنایت بیشتر متولیان و بودجه بیشتری برای سرعت بخشیدن به کارها را می‌طلبد.

وی گفت: کوهبنان با توجه به داشتن مدفن 70 عارف و رفت و آمد عرفا در گذشته و در حال حاضر با داشتن عرفا، شعرا و بزرگان نامی همچون آیت‌الله سید یحیی جعفری امام جمعه و نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان و ... به بام فرهنگی استان شهرت گرفته است.

متقی عنوان کرد: در ایام عید نوروز کوهبنان پذیرای بیش از 90 هزار مسافر نوروزی و زائرین حضرت امام رضا (ع) از نقاط کشور و استان کرمان بود.

وی ابراز داشت: اما آن چه موجب شگفتی و تعجب بسیاری از  گردشگران و مسافران نوروزی شده بود، وجود روستایی در نزدیکی شهر کوهبنان به نام باب گزک مشهور به میمند کوچک بود که آکواریوم طبیعی‌اش با داشتن ماهی عید 18 ساله و خانه‌های دست‌کند در دل کوه‌ها است و چشم هر بیننده را محصور زیبایی‌های طبیعی خود می‌کند.

متقی تصریح کرد: آکواریوم طبیعی این روستا از دل یک چشمه خودجوش  منشا می‌گیرد و در لابلای گیاهان آبی انواع ماهی‌های زیبا در  رنگ‌های سفید، قرمز و ... خودنمایی می‌کنند و زیبایی زایدالوصف آن به گونه‌ای است که بسیاری از مسافران برای دیدن ماهی‌های رنگارنگ ساعت‌ها در مجاورت برکه آب وقت خود را صرف ‌کردند.

وی گفت: تمام خانه‌های این روستا در گذشته‌های بسیار دور به وسیله مردم در دل کوه کنده شده است و همچنان تعدادی از مردم روستا در دل کوه در داخل این خانه‌ها زندگی می‌کنند و در تلاش هستیم با فراهم کردن امکانات لازم زمینه بیشتر گردشگران را فراهم کنیم.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول