اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی استان اردبیل:

ایران جزو 10 کشور گردشگری دنیا است

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: ایران به رغم آن‌ که جزو 10 کشور گردشگری دنیا است، در جذب گردشگر رتبه پایین را دارد.

ایران جزو 10 کشور گردشگری دنیا است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، بهروز ندایی عصر امروز در جلسه زیرساخت‌های توسعه گردشگری و صنایع دستی در اردبیل اظهار داشت: در حال حاضر در دنیا بحث گردشگری و توجه به این صنعت مهم و ارزشمند است ولی کشورمان ایران به رغم آن که جزو 10 کشور گردشگری دنیا است ولی در جذب گردشگران رتبه‌های پایین را دارد.

وی افزود: به تناسب وضعیت کشور استان اردبیل نیز به رغم قابلیت‌های متعدد به دلیل سرمایه‌گذاری‌های کم در حوزه گردشگری و بی‌رغبت بودن سرمایه‌گذاران در حوزه گردشگری با وجود مهیا بودن برخی از زیرساخت‌ها همچنان در جذب گردشگر با معضلاتی مواجه هستیم.

دبیر ستاد تسهیلات سفرهای دائمی استان اردبیل تصریح کرد: ‌به رغم آن که سالانه شاهد حضور 12 میلیون گردشگر در استان هستیم که خود یک سرمایه عظیم در بهره‌گیری از منافع و منابع مختلف اقتصادی است ولی همچنان در ایجاد جذابیت‌های گردشگری، رونق زیرساخت‌ها و توجه جدی به حوزه صنایع دستی مشکلاتی را داریم که باید به سرعت برطرف شود.

وی اشتغال پایدار و توجه به بیمه هنرمندان و صنعتگران را در حوزه گردشگری و صنایع دستی یادآور شد و اضافه کرد: از دستگاه‌های ذیربط به ویژه مسکن و شهرسازی و منابع طبیعی خواسته‌ایم زمین به قیمت دولت یا حتی رایگان در اختیار سرمایه‌گذاران قرار دهند تا بتوانیم یک رونق واقعی را در صنعت گردشگری، تولید صنایع دستی متنوع شاهد باشیم.

ندایی زیرساخت توسعه استان و تنها راه برون‌ رفت از مشکلات را توسعه صنعت گردشگری و توریسم توصیف کرد و ادامه داد: حتی بخش کشاورزی نیز زیرساخت گردشگری است چرا که حضور گردشگران می‌تواند به رونق این بخش نیز کمک کند.

به گزارش فارس، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: این استان با داشتن دو هزار و 600 اثر تاریخی، صدها آب گرم معدنی، امکانات متعدد در حوزه گردشگری از یک قابلیت بی‌نظیر در راهبری این بخش برخوردار است.

ندایی در ادامه سخنان خود اولویت امسال را تکمیل بسیاری از پروژه‌ها و طرح‌ها در حوزه گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی توصیف کرد و افزود: در کنار تجهیز موزه‌ها و ادامه کاوش‌های تاریخی و باستانی اقدام به تأمین زیرساخت‌های مورد نیاز در صنعت گردشگری می‌کنیم.

وی در پایان تصریح کرد: ستاد تسهیلات سفر با تشکیل جلسات مستمر تا آغاز تعطیلات تابستانی سعی می‌کند بخش عظیمی از مطالبات و خواسته علاقمندان به سیاحت و گردشگری را تا آغاز تعطیلات تابستان فراهم کند.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول