اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ملایر خبر داد

بازدید 346 هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری ملایر

خبرگزاری فارس: رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ملایر از بازدید 346 هزار و 200 نفر از اماکن تاریخی و جاذبه‌های گردشگری ملایر خبر داد.

بازدید 346 هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری ملایر

محمدرضا بشری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ملایر اظهار داشت: با توجه به تمهیدات و برنامه‌ریزی‌های انجام شده در ملایر امسال نسبت به سال گذشته شاهد رشد آمار مسافران نوروزی در ملایر بودیم.

وی با بیان اینکه در نوروز امسال برنامه‌های مختلفی در راستای جذب مسافران و گردشگران توسط ستاد تسهیلات نوروزی انجام شد، افزود: تهیه بروشور، نقشه‌ها و دفترچه‌های راهنما در راستای معرفی اماکن تاریخی و تفریحی ملایر، حضور راهنمای گردشگر برای نخستین بار در این شهرستان، غبارروبی گلزار شهدا، دیدار مسئولان ستاد تسهیلات با امام جمعه ، استقبال از مسافران با هدایا و سوغات و صنایع دستی ملایر و ... از مهمترین برنامه‌های اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این شهرستان بود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ملایر از برگزاری کارناوال‌های شادی و اجرای نمایش خیابانی در ایام نوروز در ملایر خبر داد و گفت: برگزاری نمایشگاه صنایع دستی در خانه مصدقی، تهیه سفره هفت سین در نوشیجان و موزه لطفعلیان و تنظیم روزانه فرم مسافران در ستاد تسهیلات شهرستان و ارسال به استان و ... از دیگر برنامه‌های اداره میراث فرهنگی ملایر در ایام نوروز امسال بوده است.

وی ابراز داشت: امسال برای نخستین بار با هماهنگی و قرارداد با دانشگاه علوم پزشکی استان و میراث فرهنگی همه مسافران نوروزی در درمانگاه شبانه‌روزی فخریه با ارائه معرفی‌نامه از میراث فرهنگی ملایر به صورت رایگان در صورت بروز مشکل ویزیت شدند.

بشری ضمن تقدیر از مسئولان شهرستان ملایر گفت: در نوروز امسال طبق آخرین آمار تا 13 فروردین، 346 هزار و 200 نفر از جاذبه‌های طبیعی و گردشگری و اماکن تاریخی ملایر بازدید کردند که این آمار در سال گذشته 288 هزار و 500 نفر بوده است .

وی آمار بازدیدکنندگان از دو اثر تاریخی موزه لطفعلیان و ارگ باستانی نوشیجان را 9 هزار و 879 نفر عنوان کرد و تصریح کرد: این رقم در سال گذشته 7 هزار و 680 نفر بوده است.

وی در پایان سخنان خود از بازدید57 نفر خارجی از دو کشور استرالیا و آلمان از اماکن تاریخی ملایر خبر داد و گفت: در مجموع، امسال شهرستان در زمینه‌های مختلف اعم از ورود خودروهای شخصی، سواری و حمل و نقل عمومی و بازدید از اماکن تاریخی و اجرای برنامه‌های شاد و تفریحی و ... رشد داشته است.

انتهای پیام/خ۲۰/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول