اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم خرمشهر در مجلس:

بازسازی کامل خرمشهر غیرت و همت ملی می‌خواهد

خبرگزاری فارس: نماینده مردم خرمشهر در مجلس گفت: بازسازی کامل خرمشهر غیرت و همت ملی می‌خواهد در غیر این صورت وضعیت این شهر تا 100 سال دیگر هم به همین شکل باقی می‌ماند.

بازسازی کامل خرمشهر غیرت و همت ملی می‌خواهد

مصطفی مطورزاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرمشهر اظهار کرد: بزرگداشت خرمشهر این است که شهری را که به لحاظ اقتصادی، تجاری، صنعتی و فرهنگی جایگاهی داشت، مجدداً احیا کنیم.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی بنا بر نگرانی در مورد خرمشهر در سال 85 بیان کرد؛ خرمشهر معلوم می‌شود خیلی کمبود دارد باید ساخته شود این را زنده کنید، این مهم‌تر از مراسم است.

نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بنابراین اتفاقاتی که در خرمشهر در طول جنگ افتاد ایجاب می‌کند که ما برای نام مقدس خرمشهر کاری کنیم که متناسب با این حماسه باشد.

مطورزاده بیان کرد: خرمشهر متعلق به جمعیت 200 هزار نفری این شهر نیست بلکه این شهر متعلق به همه ملت ایران است و هر چه حماسه و افتخار در طول انقلاب وجود داشته خلاصه و تابلویش در خرمشهر نمایان است.

به گفته وی بازسازی کامل شهر غیرت و همت ملی می‌خواهد، اگر هر وزارتخانه‌ای در چارچوب مسئولیت و ماموریتی که دارد گامی را برای خرمشهر‌بردارد قطعاً به ژاپنی‌ها خواهیم گفت که شما تنها مردم دنیا نیستید که ناکازاکی و هیروشیما را بعد از تخریبش ساختید بلکه ما ایرانی‌ها هم هستیم که خرمشهر را به‌عنوان نماد مظلومیت و اقتدار کشور بازسازی کرده‌ایم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جمعیت کشور نسبت به سال 59 تقریباً دو برابر رشد داشته اگر با این معیار و نرخ رشد جمعیت کشور به مردم خرمشهر نگاه کنیم باید بگویم با این نسبت فقط 50 درصد مردم خرمشهر به شهرشان بازگشته‌اند، گفت: دلیل اصلی آن، نرخ بالای بیکاری، نبود امکانات رفاهی و مشکلاتی نظیر آموزش، بهداشت و... است.

وی خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد نگاه به خرمشهر باید به‌صورت ویژه‌ای صورت گیرد، اگر ما خرمشهر را به‌صورت شهرهای عادی و همانند دیگر شهرهای ایران نگاه کنیم 100 سال دیگر هم اگر بگذرد وضعیت فعلی بر خرمشهر حاکم خواهد بود.

مطورزاده در پایان اظهار کرد: بنابراین اگر می‌خواهیم خرمشهر از وضعیت فعلی به مرحله‌ای در خور شأن و منزلت این مردم برسد باید تلاش بیشتری را از طرف مسئولان شاهد باشیم.

انتهای پیام/صا10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول