اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم خرمشهر در مجلس:

شرکت در راهپیمایی 22 بهمن ارکان انقلاب را تثبیت می‌کند

خبرگزاری فارس: نماینده مردم خرمشهر در مجلس گفت: باید با شرکت در راهپیمایی 22 بهمن بتوانیم با برنامه‌ریزی حساب شده ارکان انقلاب را تثبیت کنیم.

شرکت در راهپیمایی 22 بهمن ارکان انقلاب را تثبیت می‌کند

مصطفی مطورزاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرمشهر به‌ مناسبت سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی اظهار کرد: نزدیک به 10 روز پس از نخست‌وزیری بختیار، شاه با تشکیل شورای سلطنت در 26 دی‌ماه 57 از کشور خارج شد.

وی افزود: فرار شاه نخستین قدم در راه پیروزی بود زیرا مردم توانسته بودند طاغوت پر نخوت زمانه را که 37 سال غاصبانه و به زور بر مال آنها حکومت کرده بود، مجبور به فرار کنند.

نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شادی و شعف مردم پس از شنیدن خبر فرار شاه دیدنی بود و خاطره آن روز هرگز از ذهن ملت فراموش نمی‌شود، تصریح کرد: صبح روز 12 بهمن 1357 بود که رهبر انقلاب به روی پله‌های هواپیما ظاهر شد.

وی اشاره کرد: در روزهای 15 تا 22 بهمن در کشور دو دولت وجود داشت، یکی دولت موقت انقلاب اسلامی که مشروعیت و قانونی بودن خود را از حکم امام به ‌دست آورده و مورد تأیید همه ملت بود و دیگری دولت بختیار که مردم و کارمندان انقلابی ادارات حتی اجازه نداده بودند وزیران کابینه او به داخل ساختمان وزارتخانه‌ها وارد شوند.

مطورزاده با بیان اینکه با مسلح شدن مردم، شهر به حالت جنگی درآمد، خاطرنشان کرد: مردم یکپارچه به خیابان‌ها آمدند، جمعیت در همه ‌جا موج می‌ز‌د، حکومت نظامی شکست خورد و درگیری بین مردمی که مسلح شده بودند و نیروهایی که از ارتش به مردم پیوسته بودند با تانک‌ها و قوای گارد و بعضی مراکز نظامی و کلانتری‌ها آغاز شد.

وی افزود: انقلاب اسلامی ایران 22 بهمن سال 1357 به پیروزی رسید و مردم انقلابی، اداره حکومت کشور را به دست گرفتند.

نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: پس از پیروزی انقلاب، ایران از نظر اوضاع و احوال داخلی عرصه حوادث تاریخی و مهم بی‌شمار و از نظر مسائل بین‌المللی کانون توجه سیاستمداران و عموم مردم جهان شد.

وی اظهار کرد: این انقلاب نهضت مستقلی بود و با تأثیری که بر مستضعفان و مخصوصاً مسلمانان جهان به جا نهاده بود کاخ‌های مستکبران را به لرزه افکنده بود به همین منظور از آغاز، آماج دشمنی و توطئه ابرقدرت‌ها شد.

مطورزاده افزود: در سال‌های پس از پیروزی انقلاب کمیت و کیفیت حوادث کشور به اندازه‌ای فراوان و مهم بوده که سال‌های پیش از پیروزی انقلاب اسلامی و حتی سال 1357 در مقایسه با آن بسیار آرام و کم‌حادثه است.

وی با اشاره به حضور پررنگ مردم خرمشهری در راهپیمایی 22 بهمن امسال گفت: اکنون که در مقطع خاصی از تاریخ تحولات جهان و هم‌چنین، در موقعیت حساس و سرنوشت‌سازی از دوران انقلاب اسلامی قرار گرفته‌ایم، مسئولیت ما ایجاب می‌کند تا واقعیت‌ها، ریشه‌ها و آثار گوناگون انقلاب را در ابعاد سیاسی، اقتصادی و فرهنگی بشناسیم تا بتوانیم با برنامه‌ریزی حساب شده ارکان انقلاب را تثبیت کنیم.

نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مردم این شهرستان باید با حضور پررنگ و بی‌نظیر خود همواره بار دیگر با تجدید بیعت با آرمان‌های امام راحل، مقام معظم رهبری روح تازه‌ای به کالبد این انقلاب بدمند.

انتهای پیام/غ10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول