اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تشریح دستاوردهای سفر معاون رئیس جمهور به مازندران

فرزانه: ایجاد شهرک‌های صنایع دستی در مازندران در دستور کار قرار گرفت

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث ‌فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری مازندران گفت: با سفر معاون رئیس جمهور، ایجاد بازارچه و شهرک‌های صنایع دستی در مازندران در دستور کار قرار گرفت.

فرزانه: ایجاد شهرک‌های صنایع دستی در مازندران در دستور کار قرار گرفت

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، سیف‌الله فرزانه شامگاه یکشنبه در حاشیه نشست اجرایی ستاد تسهیلات سفر مازندران در جمع خبرنگاران خبرگزاری‌ها اظهار داشت: استان مازندران با توجه به شرایط اقلیمی و زیستی متفاوت و متنوع یکی از مناطق برخوردار طبیعی و تاریخی کشور محسوب می‌شود.

مدیرکل میراث ‌فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری مازندران ادامه داد:‌ این ظرفیت‌ها موجب شده تا صنایع دستی و هنرهای سنتی کم‌نظیر در زیستگاه‌های کوهستانی، جنگلی، دشت و سواحل مازندران شکل گیرد تا جایی که برخی از این صنایع دستی همچون جاجیم متکازین و لاک‌تراشی، مهر اصالت یونسکو را دریافت کنند.

فرزانه با اشاره به اینکه در این میان سفالگری، نمد مالی و ابریشم کشی توانستند در آخرین نشست شورای ثبت کشور به عنوان آثار شاخص ایران در فهرست آثار ملی کشور ثبت شوند، تصریح کرد:‌ ظرفیت‌های این بخش از میراث نیاکانمان موجب شد تا در سفر هیئت دولت به استان مازندران ایجاد شش بازارچه و شهرک صنایع دستی در استان مازندران مصوب شود.

وی متذکر شد: معاونت ریاست جمهور و رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور با بازدید از پروژه‌های مختلف حوزه میراث فرهنگی نسبت به اجرایی شدن پروژه‌های شش‌گانه بازارچه صنایع دستی در استان مازندران دستور داد و از زمین مورد نظر بازارچه صنایع دستی در شهرستان ساری بازدید کرد.

این مسئول ادامه داد: بر این اساس یکی از اهداف اصلی برای رسیدن به ظرفیت‌های اقتصادی گردشگری، اجرایی شدن این پروژه‌هاست تا بتوانیم  علاوه بر اشتغال به تولید ملی بر اساس منویات مقام معظم رهبری بپردازیم.        

فرزانه با اشاره به اینکه ظرفیت‌های صنایع دستی می‌تواند بر بالندگی فرهنگ و آشتی مردم با تولیدهای ملی بینجامد، گفت: ‌براساس آخرین مطالعات و جمع‌بندی نهایی در شش نقطه از استان مازندران، این بازارچه‌ها مستقر شده و به تولید و عرضه تولیدات صنایع دستی خواهند ‌پرداخت.

مدیرکل میراث ‌فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری مازندران یادآور شد:‌ این مناطق پیشنهادی شامل محور سوادکوه، ساری، بهشهر، محور محمودآباد به نور و چالوس و تنکابن است.

انتهای پیام/ن۲۰/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول