اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

25 فروردین ماه جاری

سامان میزبان جشنواره شکوفه‌های بادام می‌شود

خبرگزاری فارس: جشنواره شکوفه‌های بادام 25 فروردین ماه جاری در شهر سامان از توابع شهرستان شهرکرد برگزار می‌شود.

سامان میزبان جشنواره شکوفه‌های بادام می‌شود

اصغر مظفری بخشدار سامان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: جشنواره شکوفه‌های بادام 25 فروردین‌ماه جاری در شهر سامان با هدف معرفی بخش سامان، جذب توریست و همچنین مشارکت سرمایه‌گذاران با شهرداری سامان در راستای اجرای طرح‌های گردشگری در این بخش برگزار می‌شود.

وی افزود: هم‌اکنون بیش از 300 محل اقامتی و ویلا در بخش سامان موجود است که از این تعداد تنها 9 واحد دارای مجوز جذب گردشگر و مسافر است.

مظفری از آماده‌سازی طرح هشت هکتاری روستای سوادجان به‌ منظور توسعه زیرساخت‌های گردشگری در این بخش خبر داد و گفت: در صورت استقبال سرمایه‌گذاران، این طرح تا پایان امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

بخشدار سامان با اشاره به ظرفیت‌های موجود در امر گردشگری در بخش سامان، گفت: وجود چهار روستای هدف گردشگری شامل روستاهای یاسه‌چاه، سوادجان، چلوان و هوره و حضور گردشگر در جذب منابع مالی و ایجاد فرصت‌های شغلی بسیار موثر است.

وی با اشاره به اهمیت توسعه و رونق صنعت گردشگری در این بخش، افزود: بر همین اساس لازم است تا با استفاده مطلوب‌تر از ظرفیت‌ها و ایجاد زیرساخت‌ها به افزایش تقاضای سفر در این بخش بیش از پیش توجه شود.

مظفری همچنین بر ضرورت زیباسازی روستاها و جلوگیری از آلودگی محیط زیست در این بخش تأکید کرد و گفت: برهمین اساس تعاونی دهیاران با مشارکت بخش خصوصی، کار جمع‌آوری زباله‌های روستاها را در بخش سامان انجام خواهند داد.

بخشدار سامان با تأکید بر اینکه بدون مشارکت بخش خصوصی و اجرای سیاست‌های کلان و حمایتی دولت، توسعه‌ گردشگری امکان‌پذیر نیست، گفت: تغییر نگاه تحول‌آفرین و خلاقانه در مدیریت بخش گردشگری، ارائه‌ راهکارهایی برای انسجام هرچه بیشتر بخش خصوصی و کاهش تصدی‌گری‌های دولت توسعه‌ صنعت گردشگری محقق خواهد شد.

انتهای پیام/ح20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول