اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های کردستان خبر داد

جابه‌جایی بیش از 368 هزار مسافر در کردستان

خبرگزاری فارس: مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های کردستان از جابه‌جایی بیش از 368 هزار نفر مسافر از طریق ناوگان حمل و نقل عمومی استان در تعطیلات نوروز امسال خبر داد.

جابه‌جایی بیش از 368 هزار مسافر در کردستان

نعمت‌الله خواجه‌ای امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار داشت: از 25 اسفند ماه سال 90 تا 13 فروردین امسال 368 هزار و 597 نفر از طریق ناوگان حمل و نقل استان جابه‌جا شدند.

 

این مسئول تصریح کرد: تعداد مسافران ذکر شده در ایام نوروز  توسط 33 هزار و 621 سفر شامل اتوبوس، مینی‌بوس و سواری جابه‌جا شده‌اند.

 

وی تعداد مسافران جابه جا شده درون استانی را 240 هزار و851 نفر اعلام کرد و افزود: جابه‌جایی این تعداد مسافر توسط 23 هزار و 907 سفر صورت گرفته است.

 

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های کردستان به تعداد مسافران برون استانی نیز اشاره کرد و گفت: 127 هزار و 746 نفر مسافر برون استانی توسط 9 هزار و 714 سفر در ایام اجرای طرح نوروزی جابه‌جا شده‌اند.

 

خواجه‌ای عنوان کرد: بیشترین جابه‌جایی مسافران نوروزی درون استانی با اتوبوس در شش فروردین به تعداد 739 نفر بوده است.

 

این مسئول در ادامه خاطرنشان کرد: 10 فروردین نیز بیشترین جابه‌جایی مسافر درون استانی را با مینی‌بوس به تعداد 12 هزار و 546 نفر داشته‌ایم.

 

وی به بیشترین جابه‌جایی مسافران درون استانی با سواری در ایام اجرای طرح نوروزی اشاره کرد و افزود: 4 هزار و 160 نفر در 25 اسفند سال گذشته توسط سواری جابه‌جا شدند که این میزان بیشترین آمار جابه‌جایی مسافر با سواری در این ایام بوده است.

 

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های کردستان تصریح کرد: بیشترین آمار جابه‌جایی مسافر در ایام اجرای طرح نوروزی به صورت روزانه مربوط به 25 اسفند سال 90 به تعداد 26 هزار و 566 نفر مسافر بوده است.

 

خواجه‌ای اضافه کرد: براساس طرح نوروزی کرایه‌های حمل و نقل سفرهای نوروزی 20 درصد افزایش داشت که این افزایش کرایه تا 15 فروردین ماه جاری خواهد بود و پس از این تاریخ شرکت‌ها موظفند دوباره نرخ بلیت را همانند قبل از اجرای طرح کاهش دهند.

 

* تردد بیش از 54 هزار نفر مسافر از مرز باشماق

 

وی در ادامه به آمار تردد مسافران نوروزی امسال از مرز باشماق مریوان اشاره کرد و بیان داشت: از 25 اسفند سال 90 تا 13 فروردین 54 هزار و 586 نفر از مرز باشماق مریوان تردد داشته‌اند.

 

این مسئول عنوان کرد: در این ایام 25 هزار و 241 ایرانی وارد مرز باشماق و 25 هزار و 128 نفر ایرانی هم از این مرز خارج شده‌اند.

 

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های کردستان تعداد مسافران خارجی به مرز باشماق را 4 هزار و 217 نفر ذکر کرد و متذکر شد: در ایام اجرای طرح نوروزی یک‌هزار و 720 خارجی وارد مرز باشماق و 2 هزار و 497 نفر نیز خارج شده‌اند.

 

خواجه‌ای در پایان اذعان داشت: جابه‌جایی مسافران ورودی و خروجی به مرز باشماق توسط 410 اتوبوس صورت گرفته است.

 

انتهای پیام/ن۱۰/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول