اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه چالدران:

حجاب و پوشش اسلامی سنگر سعادت است

خبرگزاری فارس: امام جمعه چالدران گفت: حجاب و پوشش اسلامی سنگر سعادت، پیروزی و رستگاری زنان و جامعه است و اگر این سنگر آسیب ببیند و یا فرو ریزد عوامل سعادت پاک‌زیستی و شرافت فرو می‌ریزد.

حجاب و پوشش اسلامی سنگر سعادت است

به گزارش خبرگزاری فارس از چالدران، حجت‌الاسلام صفر یوسف‌زاده شامگاه امروز در جمع بانوان این شهرستان اظهار داشت: توجه به حریم عفاف و حراست آن، اصلی‌ترین رسالت زنان است و پوشش مهم‌ترین سنگر زنان، عمیق‌ترین و سودمندترین قانون الزامی آفرینش برای آنها و جامعه است.

وی اضافه کرد: توجه به حریم عفاف و حراست آن، اصلی‌ترین رسالت زنان است و پوشش مهم‌ترین سنگر زنان و عمیق‌ترین و سودمندترین قانون الزامی آفرینش برای آنها و جامعه است.

یوسف‌زاده گفت: یکی از ظرائف فرهنگ اسلامی که سبب استحکام و گرمی خانواده شده و مانع رشد فساد و تباهی جامعه می‌شود و جریان زندگی را در مسیر اصلی خود قرار می‌دهد، پوشش اسلامی است.

امام جمعه چالدران بیان کرد: پوشش نه تنها از شخصیت زن نمی‌کاهد بلکه او را بدل به اسطوره‌ای می‌کند که در تابلو زندگی، نقش‌های بدیع و دلپذیر می‌آفرینند.

وی افزود: پوشش،‌ مرز خودی و منطقه ممنوعه، جهت بیگانگان است.

یوسف‌زاده افزود: پوشش، سپری در مقابل رهزنان گوهر عفاف است و سبب کمانه کردن تیر زهرآگین چشم ناپاکان می‌شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: پوشش اسلامی سد محکم و سنگر نیرومند و تیغ برنده‌ای برای رویارویی با استعمار بوده و از نظر سیاسی نیز حربه محکمی بر ضد مستکبران است و وسیله عمیقی برای استقلال خواهد بود.

وی ادامه داد: آیین اسلام که کامل‌ترین نسخه سعادت بشر برای همیشه هستی است، حجاب را پوشش و حریم عفت و حیا قرار داده و اگر او این حریم را آگاهانه و به‌ خوبی حفظ کند عامل موثری برای مبارزه با تجمل‌گرایی و ایستادگی در برابر هجوم فرهنگ مبتذل خواهد بود.

امام جمعه چالدران گفت: آنچه استعمار را حتی بیش از سرخی خون شهید می‌ترساند سیاهی چادر زن مسلمان است.

یوسف‌زاده خاطرنشان کرد: هر گاه پوششی برای زن نباشد و آنها با عشوه‌گری و جلوه‌گری آشکار شوند به ‌طور طبیعی مردان و به ویژه جوانان در یک حالت تحریک دائم قرار می‌گیرند و همین سبب ایجاد هیجان‌های عصبی و اضطراب اعصاب آنان می‌شود.

وی تصریح کرد: به لطف الهی و تلاش ملت و رهبری امام، انقلابی در این مملکت به وقوع پیوست که زن ایرانی را مجددا به ذات پاک خویش فراخواند و به او مجالی دوباره بخشید تا با حفظ حجاب و عفاف خویش در تمامی عرصه‌های حیات اجتماعی حضوری موثر و فعال داشته باشد.

امام جمعه چالدران تاکید کرد: به‌ منظور آفت‌زدایی از حضور گسترده زنان در جامعه باید برنامه‌ها و سیاست‌هایی تدوین و اعمال کرد که از طریق آن زنان بتوانند به صورت توأمان هم به حفظ حجاب و عفاف خود نایل آیند و هم در راستای رشد و توسعه جامعه خود به ایفای نقش بپردازند.

انتهای پیام/آ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول