اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در جلسه ستاد شئون کردستان اعلام شد

تندیس مستوره اردلان متناسب با شأن آن نیست / اردلان مروج حجاب بود

خبرگزاری فارس: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان در جلسه ستاد شئون مناسبت‌های مذهبی استان از نصب نامناسب تندیس مستوره اردلان انتقاد کرد و آن را مغایر با شأن این شاعره نامدار کرد خواند.

تندیس مستوره اردلان متناسب با شأن آن نیست / اردلان مروج حجاب بود

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حجت‌الاسلام مسعود صفی‌یاری ظهر امروز در این جلسه با اشاره به جایگاه عفاف و حجاب در فرهنگ اسلامی و ایرانی اظهار کرد: سیاست نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بر تقویت فضائل اخلاقی و ارزش‌های دینی از جمله عفاف و حجاب است و تمامی برنامه‌ها و طرح‌های فرهنگی و هنری باید مقوم فرهنگ عفاف و حجاب باشند.

وی بیان کرد: مستوره اردلان شاعره نامدار کرد خود از مدافعان و مروجان حجاب و عفاف بوده و اشعار بسیار پرمحتوایی در خصوص ضرورت حجاب برای بانوان دارد ولی متولی شهری تندیسی از این شاعره در یکی از میادین شهر نصب کرده‌اند که ترویج بی‌حجابی بوده و در شأن این شاعر نامدار نیست.

وی تصریح کرد: امروز دولت و ظرفیت‌های مختلف نظام از جمله صدا و سیما با رویکردی مناسب درصدد ترویج فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه هستند و همه موظفند خود را با این رویکرد هماهنگ کرده و از اقدامات سلیقه‌ای و مغایر با شئونات اخلاقی و آزادی نظام مقدس جمهوری اسلامی پرهیز کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان از اهتمام اعضای ستاد نسبت به برگزاری جلسات و پیگیری مصوبات با تبریک سال جدید، سال آینده را سال معنویت و آشنایی با فرهنگ فاطمی نامید و اظهار کرد: سال آینده با ایام فاطمیه و همچنین سالروز وفات حضرت زهرا (س) آغاز می‌شود و همین امر زمینه‌ای برای آشناسازی بیشتر مردم با شخصیت والای حضرت زهرا (س) و تبیین فرهنگی فاطمه است.

حجت‌الاسلام صفی‌یاری با انتقاد از بی‌تفاوتی مردم و مسئولان نسبت به برخی کج‌روی‌های فرهنگی که منبعث از فاصله گرفتن از فرهنگ فاطمی است، افزود: در استانی که مقام معظم رهبری آن را استان فرهنگی نامیده‌اند تندیس نامناسبی از مستوره اردلان نصب می‌شود که مروج بی‌حجابی است و عملاً برنامه‌های ما نتیجه معکوس می‌دهد.

وی با اشاره به اهمیت جایگاه ایام فاطمیه توجه به شرایط و اقتضائات و مراقبات استان را ضروری دانست و تکریم مقام حضرت زهرا(س) را با رعایت شئونات و مراقبات لازم تحکیم وحدت ارزیابی کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی با اشاره به وجود احادیث فراوان بزرگان اهل بیت از تکریم ساحت حضرت زهرا (س) ادامه داد: بزرگداشت حضرت زهرا (س) باید مورد اهتمام قرار گیرد و مردم متدین و خونگرم کردستان بار دیگر ارادت خود را به پیامبر (ص) و خاندان پاکش نشان دهند.

وی در پایان حذف برخی از تحریفات و تشریفات نامناسب مانند تشییع نمادین را خواستار شد.

در این جلسه اطلاع‌رسانی و توجیه ادارات در خصوص تکریم و فضاسازی محیطی ایام فاطمیه و سوگواری حضرت زهرا (س) و برگزاری مراسم ویژه در ادارات توسط ائمه جماعات، توجه به تبیین ابعاد شخصیتی حضرت زهرا (س) و الگودهی از زندگی آن حضرت در ایام فاطمیه و پرهیز از پرداختن به مسائل اخلاقی و حساس برانگیز و بـرنامـه‌ریزی جامع و کامل و متناسب برای هیئات مذهبی و فعال کردن آنها به‌ویژه در ایام فاطمیه دوم به تصویب رسید.

برگزاری گفتمان‌های دینی و گفتمان‌های دانشجویی فاطمه شناسی، ارائه توجیهات لازم به هیئت‌های مـذهبی و مداحان اهل بیت در خصوص محوریت جایگاه تقریبی و پرهیز از طرح مسائل تفرقه انگیز و حساسیت‌زا، تهیه و ارسال متون کتاب ایام فاطمیه از طرف ستاد شئون برای تمام ادارات اداره کل تبلیغات اسلامی نیزاز جمله دیگر مصوبات این جلسه بود.

 

انتهای پیام/غ10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول