اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی هرمزگان

بهبود وضعیت حجاب در بازار بندرعباس نیازمند مدیریت بیشتر است

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی هرمزگان با بیان اینکه وضعیت حجاب و عفاف در سطح ملی وضعیتی قابل تقدیر نیست، گفت: دستگاه‌های مربوطه باید برای بهبود وضعیت حجاب در مجتمع‌های تجاری و بازار بندرعباس تلاش بیشتری کنند.

بهبود وضعیت حجاب در بازار بندرعباس نیازمند مدیریت بیشتر است

علی‌اکبر انصاری‌راد امروز در حاشیه بازدید از نمایشگاه جامع زنان هرمزگان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بندرعباس با بیان اینکه وضعیت حجاب و عفاف در سطح ملی، وضعیت قابل تقدیری نیست، اظهار داشت: در این راستا باید کار و تلاش فرهنگی مضاعف باید داشته باشیم.

وی ادامه داد: کماکان آن‌گونه که باید نتوانسته‌ایم الگویی مناسب و جامع را به عنوان نمونه در مبحث لباس و عفاف به درستی در جامعه تبیین و ترویج کنیم.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی هرمزگان ادامه داد: نمادسازی در کنار الگوسازی و معرفی الگوهای برتر می‌تواند نقش مهمی را در این راستا ایفا کند.

انصاری اضافه کرد: همچنین مسئولان مربوطه در بُعد کلان باید به جوابگویی به سئوالات پیرامون حجاب و عفاف توجه ویژه در حوزه جوانان داشته باشند، چرا که معتقدیم که شبهات نقش‌بسته در ذهن جوانان می‌تواند نقش مهمی را توسعه فرهنگ و عفاف داشته باشد.

این مسئول اضافه کرد: باید پیرامون موضوعات مرتبط با حجاب و عفاف به صورت علمی و دانشگاهی به بحث و گفت‌وگو پرداخت تا مزایای این امر شرعی و دینی برای جوانان به صورت منطقی بیان و مشخص شود.

انصاری‌راد در بخش دیگر از سخنان خود اضافه کرد: در استان هرمزگان و به ویژه در شهر بندرعباس دستگاه‌های مربوطه پیرامون حجاب و عفاف کارهای اساسی و بنیادی انجام دهند.

به گفته معاون فرهنگی سازمان تبلیغات استان هرمزگان دستگاه‌های مربوطه، به ویژه در مراکز تجاری شهر بندرعباس باید پیرامون حجاب حساب شده‌تر عمل کنند.

وی افزود: دستگاه‌های فرهنگی باید نسبت به اصلاح ظاهر و منظر موجود در اماکن یاد شده، به دور از اکراه به صورت صحیح به امر به معروف بپردازند.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری نمایشگاه جامع زنان هرمزگان گفت: راه‌اندازی غرفه‌های عفاف و حجاب در این‌گونه نمایشگاه‌ها با هدف معرفی تولیدات و دستاوردهای مرتبط با این بخش، می‌تواند به توسعه این مبحث در جامعه کمک کند.

وی با اشاره به اینکه کمیته حجاب و عفاف این نمایشگاه با نظر سازمان تبلیغات اسلامی به عنوان یکی از غرفه‌های کلیدی کار خود را آغاز کرده است، اظهار داشت: سه محور کاری برای غرفه مذکور که عنوان آن "مرواریدی در صدف" است تعریف شده است.

انصاری‌راد ادامه داد: از آنجایی که مسئولان برگزاری نمایشگاه در ارائه دستاوردهای نمایشگاه هر حوزه و ارائه آنها در نمایشگاه تأکید داشتند، لذا کمیته مربوطه اقدام به ارائه تولیدات محتوایی در غرفه مذکور کرده است.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی هرمزگان در این راستا ادامه داد: از همین‌رو در غرفه مرواریدی در صدف اقدام به ارائه 30 عنوان کتاب حجاب و عفاف شده است که علاقه‌مندان می‌توانند در صورت تمایل برای خرید این کتاب‌ها به کتاب‌فروشی کتاب شهر از زیرمجموعه‌های این سازمان مراجعه کنند.

وی هم‌چنین افزود: محور دیگر غرفه یاد شده بر ارائه تصاویری مربوط به حضور زنان در بخش‌های مختلف از جمله دفاع مقدس، اقتصادی، اجتماعی، بنیان خانواده و عفاف و حجاب قرار دارد.

این مسئول ادامه داد: هم‌چنین در این نمایشگاه نرم‌افزار حجاب و عفاف نیز ارائه شد که در پی استقبال علاقه‌مندان در روز دوم این نمایشگاه به صورت وسیع و گسترده توزیع و ارائه شد.

انتهای پیام/ش10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول