اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس تبلیغات اسلامی میاندوآب:

ارتقای امنیت اخلاقی در گرو رعایت حجاب است

خبرگزاری فارس: رئیس تبلیغات اسلامی میاندوآب گفت: ارتقای امنیت اخلاقی و اجتماعی در گرو رعایت حجاب و پوشش اسلامی است.

ارتقای امنیت اخلاقی در گرو رعایت حجاب است

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، حجت‌الاسلام علی اعتمادی پیش از ظهر امروز در گفتمان حجاب و عفاف در جمع دانش‌آموزان میاندوآب اظهار داشت: حجاب و عفاف در ابعاد مختلف فردی، خانوادگی، اجتماعی و اقتصادی تاثیرگذار است و سبب تقویت روحیه و حفظ آرامش روحی و روانی می‌شود.

وی افزود: با رعایت حجاب و پوشش اسلامی جامعه‌ای امن برای همه افراد جامعه فراهم می‌شود و بسیاری از آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی که در زمان حاضر شاهد آن هستیم کاهش می‌یابد.

اعتمادی با بیان اینکه پدیده حجاب از ضروریات دین اسلام است گفت: پوشش اسلامی مهمترین رکن در تمدن ایرانی و اسلامی و از مفاخر فرهنگ ایرانی است از این رو حجاب را نمی‌توان محدودیت دانست بلکه سبب مصونیت می‌شود.

این مسئول حجاب را مظهر مطلوبیت زن خواند و تصریح کرد: گوهر وجودی زن در زینت صدف حجاب، متجلی است و حجاب جلوه زیبای زیبندگی برای بندگی خداوند است از این رو بانوان با قدر دانستن این گوهر ارزشمند در راستای حفظ آن تلاش کنند.

وی اضافه کرد: حجاب عنصر مکمل منزلت و جایگاه زن در جامعه است و باید برنامه‌ریزی راهبردی در موضوع حجاب و عفاف و اهتمام جدی بر ارتقای شاخص‌های حجاب و عفاف به منظور جهت‌دهی و تقویت راهبردها انجام گیرد.

اعتمادی با تاکید بر آموزش مبانی و مفاهیم دینی از دوران کودکی بیان کرد: رعایت پوشش یکی از مفاهیم دینی است که باید از دوران طفولیت آموزش داده شود چرا که زمینه یادگیری در کودکان فراهم است و در سنین بزرگسالی نمی‌توان این مفاهیم را به درستی آموزش داد.

رئیس تبلیغات اسلامی میاندوآب خاطرنشان کرد: بارزترین ویژگی زن مسلمان ایرانی در نظام اسلامی پاکدامنی، عفت، حجاب و رعایت شئونات اسلامی است و این موارد کامل کننده نقش‌آفرینی در فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی است.

انتهای پیام/غ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول