اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس میراث فرهنگی فردوس خبر داد

بازدید 150 هزار نفر از آثار تاریخی فردوس

خبرگزاری فارس: رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان فردوس از بازدید 150 هزار نفر مسافر از آثار تاریخی این شهرستان در ایام نوروز امسال خبر داد.

بازدید 150 هزار نفر از آثار تاریخی فردوس

کاظم شبنم‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در فردوس اظهار داشت: شهرستان فردوس دارای بیش از 186 اثر تاریخی و همچنین جاذبه‌های گردشگری فراوانی است.

وی گفت: تاکنون بیش از 68 اثر تاریخی شهرستان فردوس ثبت آثار ملی و 118 اثر تاریخی جدید نیز شناسایی شده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری فردوس شهر تاریخی تون، مسجدجامع، مسجد و حمام کوشک، مسجد و آب انبار سیدی، مدرسه علیا، مدرسه حبیبیه و حمام سردشت را از جمله آثار تاریخی به ثبت رسیده شهرستان فردوس برشمرد.

شبنم‌زاده افزود: منطقه نمونه گردشگری در 15 کیلومتری شهرستان فردوس نیز از جمله جاذبه‌های گردشگری این شهرستان به شمار می‌رود که در ایام تعطیلات نوروز پذیرای حجم بالای مسافر است.

وی با اشاره به اینکه در ایام نوروز امسال تعداد 150 هزار نفر مسافر از آثار تاریخی و جاذبه‌های گردشگری شهرستان فردوس بازدید کردند، تصریح کرد: بارگاه امامزادگان سلطان محمد و سلطان ابراهیم(ع) شهرستان فردوس و مجموعه آبگرم معدنی از جمله آثار تاریخی این شهرستان است که در ایام نوروز امسال بیشترین حجم مسافر را در خود جای داده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری فردوس یادآور شد: در ایام نوروز امسال تعداد 60 هزار نفر مسافر از بارگاه مطهر امامزادگان سلطان ابراهیم و سلطان محمد(ع) شهرستان فردوس بازدید کردند.

شبنم‌زاده گفت: در ایام نوروز روزانه تعداد 3 تا 4 هزار نفر مسافر از مجموعه آبگرم معدنی شهرستان فردوس به عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری این شهرستان بازدید کردند.

انتهای پیام/خ۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول