اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل هلال‌احمر خراسان‌جنوبی خبر داد

امدادرسانی به 444 هزار مسافر توسط جمعیت هلال‌احمر خراسان‌جنوبی

خبرگزاری فارس: مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خراسان‌جنوبی گفت: نیروهای جوان هلال‌احمر استان به 444 هزار و 729 مسافر تا 9 فروردین‌ماه امدادرسانی کردند.

امدادرسانی به 444 هزار مسافر توسط جمعیت هلال‌احمر خراسان‌جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال‌احمر خراسان‌جنوبی، محمد رحیم شهریاری اظهار داشت: 3 هزار نفر روز کار جوان جمعیت هلال‌احمر استان در ۲۰ پست، از ابتدای طرح ملی راهنمای مسافران نوروزی تا 9 فروردین ماه 1391 توانستند به 444 هزار و 729 مسافر و گردشگر ورودی به محورهای مواصلاتی خراسان جنوبی خدمات ارائه دهند.

وی افزود: در این مدت 247 هزار و 669 بروشور آموزشی، 35 هزار و 970 کتابچه راهنمای مسافران نوروزی، بیش از 67 هزار نقشه راه‌های استان و 5 هزار و 523 کیف امدادی کمری بین مسافران نوروزی توزیع شد.

شهریاری گفت: همچنین 51 هزار و 227 نفر به 9 خیمه نماز جمعیت هلال‌احمر استان در مسیرهای پرتردد مراجعه کردند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خراسان‌جنوبی تصریح کرد: طرح ملی نوروزی از 24 اسفندماه در سراسر جاده‌های خراسان‌جنوبی آغاز و تا 15 فروردین‌ماه سال 91 ادامه دارد و در آن ۳۵ پایگاه سیار و ثابت با همکاری معاونت امداد ونجات و امور جوانان به صورت شبانه‌روزی در جاده‌های بین شهری خراسان‌جنوبی به مسافران خدمات ارائه می‌دهند تا مردم لذت یک سفر شیرین را در جاده‌های ایمن استان با آرامش خاطر احساس کنند.

شهریاری یادآور شد: پایگاه‌های امداد و نجات جاده‌ای جمعیت هلال احمر استان هم از آغاز این طرح تا پایان روز 9 فروردین‌ماه توانستند با اعزام 50 تیم عملیاتی بیش از 55 حادثه جاده‌ای را پوشش دهند که بیشترین این حوادث در محور مواصلاتی قاینات تا نهبندان رخ داده و در آنها به 15 خانوار آسیب دیده امدادرسانی شده است.

وی گفت: در این حوادث جاده‌ای، 102 مصدوم کمک‌رسانی و 24 نفر نیز سرپائی درمان شدند و 35 نفر نیز به مراکز درمانی انتقال یافتند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خراسان‌جنوبی خاطرنشان کرد: در طرح ملی نوروزی امسال، یک‌هزار و 500 امدادگر با 40 دستگاه خودروی امدادی، عملیات امداد و نجات شامل اسکان اضطراری، کمک‌های اولیه، درمان سرپایی، انتقال و جابجایی مصدومان، تغذیه، خدمات اولیه نجات، رهاسازی و جستجو را بر عهده دارند.

شهریاری گفت: در مدت 15 روز از اجرای طرح نوروزی، به بیش از 46 هزار نفر از مسافران نوروزی خدمات امدادی ارائه شده است.

وی ادامه داد: هم‌اکنون در جاده‌های بین شهری استان 12 پایگاه ثابت فعال هستند که علاوه بر اینها سه پایگاه سیار، مخصوص ایام نوروز نیز در جاده‌های بیرجند، قاین و فردوس مستقر شدند.

انتهای پیام/خ۳۰/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول