اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

25 فروردین

نمایشگاه اختصاصی ایران در داغستان برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن گیلان از برگزاری نخستین نمایشگاه اختصاصی، بازرگانی و صنعتی جمهوری اسلامی ایران در ماخاچ کالای داغستان خبر داد.

نمایشگاه اختصاصی ایران در داغستان برگزار می‌شود

 هادی تیزهوش تابان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با بیان اینکه داغستان به لحاظ قرار گرفتن در جنوب قلمرو فدراتیو روسیه از موقعیت ژئوپولیتیک خاص برخوردار است، اظهار داشت: یکی از موضوعات کلیدی جمهوری داغستان وجود بندرماخاچ کالا تنها بندر فاقد یخ‌بندان در فصل سرما است که در مسیرهای کریدور حمل و نقل بین‌المللی شمال‌جنوب و شرق و غرب قرار دارد و عامل ارتباطی قوی بین جمهوری داغستان و ایران است.

وی، به ظرفیت اقتصادی داغستان در ماخاچ کالا اشاره کرد و افزود: تولید ناخالص داخلی داغستان در سال 2002 بیش از یک‌هزار و 365 میلیون دلار بود که با متوسط رشد سالانه حدود 25.6 درصد در سال 2001 تولید سرانه آن حدود 500 دلار و در سال 2002 به 526 دلار افزایش یافته است.

این مسئول، درباره برپایی نمایشگاه ایران در داغستان بیان داشت: اتاق بازرگانی، صنایع و معادن گیلان با کسب مجوز از سازمان توسعه تجارت ایران و همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان نخستین نمایشگاه اختصاصی، بازرگانی و صنعتی جمهوری اسلامی ایران را در شهر بندری ماخاچ کالا مرکز جمهوری داغستان برگزار می‌کند.

وی، مدت برپایی نمایشگاه مذکور را از 25 تا 27 فروردین جاری عنوان کرد و افزود: این نمایشگاه با هماهنگی سفارت ایران در مسکو و همکاری و حمایت شرکت پروژه کریدور میرا داغستان انجام می‌شود.

تیزهوش تابان با اشاره به اهداف برگزاری نمایشگاه ایران در داغستان خاطرنشان کرد: ارائه و عرضه نمایشی بخشی از توانمندی‌های اقتصادی استان‌های مختلف کشور به کارآفرینان، تجار و مسئولان داغستان از جمله اهداف است.

وی، ایجاد تعامل سازنده و اثربخش و ملموس بین تجار و کارآفرینان کشور با طرف داغستانی و زمینه‌سازی گسترش روابط با دیگر استان‌های کشور را از دیگر اهداف برپایی نمایشگاه ذکر کرد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن گیلان اذعان داشت: گسترش مراودات دوستی و فرهنگی بین مردم دو کشور و نمایش حسن معاشرت و اخلاق حرفه‌ای‌گری کارآفرینان ایرانی به طرف مقابل از جمله اهداف نمایشگاه است.

وی، نمایش حسن‌نیت و اعتبار و اعتماد استان‌های کشور در اجرایی کردن تفاهمات منعقده را از دیگر اهداف برپایی نمایشگاه اختصاصی ایران در داغستان بیان کرد.

تیزهوش تابان با تصریح بر اینکه برپایی این نمایشگاه در راستای اجرایی کردن مفاد تفاهمنامه منعقده بین دولت جمهوری داغستان و استاندار گیلان است، یادآور شد: در این نمایشگاه که برای نخستین بار در داغستان برگزار می‌شود تمام کالای قابل صدور ایرانی در بخش‌های مختلف مصالح ساختمانی، صنعت سیمان، کاشی و سرامیک، مواد غذایی و کشاورزی، خودرو و قطعات، نساجی، کیف و کفش، صنایع دستی، فرش دستباف،  خدمات فنی و مهندسی و... قابل ارائه است.

انتهای پیام/خ۱۰/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول