اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار دالکی خبر داد:

برپایی نمایشگاه خرما ارده و صنایع دستی در دالکی

خبرگزاری فارس: شهردار دالکی از برپایی نمایشگاه نوروزی خرما ارده و صنایع دستی در دالکی خبر داد.

برپایی نمایشگاه خرما ارده و صنایع دستی در دالکی

عبدالرسول حسن‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در دشتستان با تبریک روز جمهوری اسلامی اظهار داشت: 12 فروردین ثمره انقلاب اسلامی، روز تجلی حکومت عدل الهی و تحقق بهار آزادی است و باید با تمام وجود برای بزرگداشت این روز مهم و سرنوشت‌ساز تلاش کنیم.

وی با اشاره به شرایط خاص گردشگری استان بوشهر افزود: به دلیل آب و هوای معتدل و مطلوب هر ساله در ایام تعطیلات نوروز مسافران و گردشگران نوروزی بسیار زیادی از مناطق گردشگری این استان بازدید می‌کنند و شهرستان دشتستان در این میان درصد بالایی از مسافران نوروزی را به خود اختصاص داده است.

حسن‌پور ادامه داد: آمادگی همه‌جانبه مسئولان شهرستان دشتستان و استان بوشهر در خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی از عواملی است که رضایت ایشان را به دنبال داشته و سبب اقامت ایشان در این شهرستان شده و در شهر دالکی نیز اقداماتی مطلوب در این زمینه صورت پذیرفته است.

این مسئول خاطر نشان کرد: شهر دالکی دروازه ورودی استان بوشهر از سمت استان فارس است و درصد بالایی از مسافران نوروزی که وارد استان بوشهر می‌شوند از شهر دالکی عبور می‌کنند.

شهردار دالکی در همین راستا ابراز داشت: یکی از رویکردهای مهم شهرداری دالکی در نوروز 91 برگزاری نمایشگاه عرضه خرما و صنایع دستی و محلی بوده که با استقبال پرشور و بالای مسافران نوروزی مواجه شده است.

حسن‌پور با اشاره به پیشرفت‌های چشمگیر استان بوشهر در زمینه گردشگری در سال‌های اخیر تصریح کرد: گردشگری یکی از صنایع مهم است و باید با استفاده از موقعیت‌های توریست‌پذیری و گردشگری برای پیشرفت شهرستان و استان تلاش بیش از پیش داشته باشیم و این امر نیازمند همت و تلاش بیش از پیش مسئولین در این زمینه است.

وی گفت: میهمانان و مسافران نوروزی هنگام ورود به استان و خروج از محور دالکی از نمایشگاه عرضه خرما و صنایع دستی بازدید و خرید می‌کنند که با برنامه‌ریزی روی این اصل می‌توانیم زمینه توسعه زیرساخت‌های اقتصادی و توسعه بازار خرمای شهرستان را فراهم کنیم.

این مسئول بیان داشت: عمده محصولات این نمایشگاه‌ها خرما، قصب، ارده، انواع صنایع دستی شامل سبد، سفره، جارو و سایر محصولات ساخته شده از برگ و شاخه نخل، گلیم و گبه است.

شهردار دالکی عنوان کرد: میزان ورود و حضور مسافران نوروزی 91 نسبت به سال 90 پیشرفت 60 درصدی داشته و با توسعه زیرساخت‌های گردشگری شهر دالکی که دروازه ورودی استان بوشهر است تلاش خود را برای افزایش این میزان در سال آتی به کار می‌گیریم.

حسن‌پور در ارتباط با اقدامات شهرداری دالکی برای رفاه و آسایش مسافران نوروزی اذعان داشت:‌ شهرداری دالکی به منظور ایجاد تسهیلات ویژه مسافران نوروزی اقدام به ایجاد کمپ‌های اسکان، ساماندهی سرویس‌های بهداشتی، حمام‌ها و پارکینگ‌ها‌ کرده و با توزیع بروشورهای راهنمای مسافر به مسافران خدمات‌رسانی فراوانی کرده است.

انتهای پیام/س10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول