اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول صندوق خیریه امیرالمؤمنین(ع) ایران خودرو:

خودکفایی افراد محروم مستلزم حمایت همه‌جانبه است

خبرگزاری فارس: مسئول صندوق خیریه امیرالمؤمنین(ع) ایران خودرو گفت: خودکفایی افراد محروم جامعه و کاهش ضریب نرخ فقر و ناهنجاری‌های اجتماعی در بین اقشار مختلف جامعه مستلزم حمایت همه‌جانبه مسئولان و افراد خیر است.

خودکفایی افراد محروم مستلزم حمایت همه‌جانبه است

مهدی درویش امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تویسرکان، با اشاره به اینکه صندوق خیریه امیرالمؤمنین(ع) در سال 83 در با هدف یاری رساندن به ایتام و خانواده‌های بی‌سرپرست تأسیس شد اظهار داشت: این صندوق با همت جمعی از کارمندان و کارگران گروه صنعتی ایران خودرو فعالیت خود را با حمایت از سه فرزند یتیم زیر پوشش کمیته امداد شهرستان تویسرکان آغاز کرد.

وی با تأکید بر اینکه صندوق خیریه امیرالمؤمنین(ع) در پروسه هفت سال از 800 یتیم زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) تویسرکان 510 نفر را زیر چتر حمایت همه‌جانبه خود داده است افزود: این صندوق با توکل به خدا و همت تمام عناصر فعال و نیکوکار خیر در آینده نزدیک همه ایتام تویسرکان را حمایت خواهد کرد.

مسئول صندوق خیریه امیرالمؤمنین ایران خودرو از حمایت 40 خانواده نیازمند در استان تهران از سوی این صندوق خبر داد و خاطرنشان کرد: در حال حاضر صندوق خیریه امیرالمؤمنین(ع) گروه صنعتی ایران خودرو تعداد 20 خانواده محروم را ماهانه به صورت ثابت و حدود 20 خانواده را فصلی زیر چتر حمایت خود دارد.

وی با بیان اینکه گروه صنعتی ایران خودرو در ایام پایانی سال به منظور ایجاد نشاط و شادابی جشنی را برای ایتام کمیته امداد تویسرکان برگزار می‌کند ابراز داشت: مساعدت و حمایت مالی زمینه‌ساز پویایی و ارتقای سطح زندگی اقشار محروم در حوزه‌های فردی و اجتماعی است و زمانی این امر اثرگذار خواهد بود که با تقویت روحیه خودباوری و اعتماد به نفس همسوی داشته باشد.

وی افزود: در همین راستا صندوق خیریه امیرالمؤمنین(ع) با همکاری شرکت میثاق امید باران و کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان تویسرکان در سال آینده جشن ایتام را با حضور گروه نمایشی " عمو فیتیله‌ای" برگزار خواهد کرد.

درویش با اشاره به اینکه اجرای برنامه نمایشی گروه فیتیله با حضور محمد مسلمی، علی فروتن و حمید گلی در 20 فروردین سال آینده در دو سانس خواهد بود افزود: برنامه فیتیله در صبح روز 20 فروردین سال 91 به طور اختصاصی برای ایتام و بعد از ظهر برای عموم مردم در سالن ورزشی دو هزار نفری الغدیر تویسرکان به نمایش گذاشته می‌شود.

مسئول صندوق خیریه امیرالمؤمنین(ع) با تاکید براینکه برنامه نمایشی" عمو فیتیله‌ای" به هیچ عنوان از شبکه دو سیما پخش نخواهد شد تصریح کرد: برنامه شاد و مفرح با حضور گروه فیتیله تنها به منظور ایجاد شور و نشاط ایتام و جذب همیاری خیران و نیکوکاران و کمک به جامعه هدف در شهرستان تویسرکان برگزار می‌شود.

وی با انتقاد از نهادها و دستگاه‌های دولتی و بخش خصوصی تصریح کرد: صندوق خیریه امیرالمؤمنین(ع) ایران خودرو طی یک فراخوان در راستای کمک و حمایت مالی به منظور یاری رساندن به ایتام و اجرای برنامه فرهنگی در همین راستا با عدم استقبال شهرستان مواجه شد. 

درویش با تأکید بر اینکه ما در این امر به دنبال تقابل با کسی نیستیم، افزود: هدف اصلی اعضای این صندوق تعامل و همگرایی با همه دستگاه‌ها در بخش‌های مختلف بر مبنای اصل همسان‌سازی آحاد جامعه در حوزه‌های متفاوت است. 

وی تأکید کرد: خودکفایی افراد محروم جامعه و کاهش ضریب نرخ فقر و ناهنجاری‌های اجتماعی در بین اقشار مختلف جامعه مستلزم حمایت همه‌جانبه مسئولان و خیران است.

مسئول صندوق خیریه امیرالمؤمنین(ع) ایران خودرو در بخش پایانی سخنان خود تصریح کرد: غنی‌سازی فقر فرهنگی به مثابه مهمترین مولفه برای رسیدن به جایگاه تعریف شده لازمه نهادینه‌سازی یاری رساندن به هم‌نوع در پیکره اجتماع است.    

انتهای پیام/خ۱۰/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول