اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان قم:

مساجد مناطق محروم قم حمایت می‌شوند

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان قم گسترش برنامه‌های مساجد مناطق محروم و حاشیه‌ای قم را یکی از برنامه‌های با اولویت این سازمان در سال جاری عنوان کرد.

مساجد مناطق محروم قم حمایت می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی استان قم، حجت‌الاسلام عباس اسکندری امروز در جلسه معاونان و مدیران تبلیغات اسلامی استان با اشاره به خطر تاثیرپذیری جوانان از برنامه‌های ضدفرهنگی دشمنان اظهار داشت: مقام معظم رهبری از اصطلاحات نظامی همچون شبیخون فرهنگی، قتل عام فرهنگی، هجمه فرهنگی و ناتوی فرهنگی در حوزه فرهنگ به کار می‌برند و این نشان می‌دهد که واقعاً در جنگ فرهنگی به سر می‌بریم.

وی با بیان اینکه ممکن است در این جنگ شاهد قلع و قمع‌های فرهنگی باشیم اضافه کرد: اگر حتی یک جوان گرفتار اعتیاد شود و یا از برنامه‌های حوزه فرهنگ دین فاصله گیرد، یکی از نیروهای تلف شده جنگ فرهنگی محسوب می‌شود، بنابراین برای مدیریت این جنگ نیازمند قرارگاه، برنامه‌ریزی، مهمات و ... هستیم.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان قم مساجد را یکی از کانون‌های مهم در مقابله با توطئه‌های دشمنان دانست و با اشاره به آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی که در مناطق محروم و حاشیه‌ای قم وجود دارد بر لزوم گسترش برنامه‌های مساجد این مناطق تاکید کرد.

وی شناسایی توانمندی‌ها و مشکلات مساجد اطراف شهر را نخستین گام برای اجرای برنامه‌های ویژه عنوان کرد و اظهار داشت: اجرای برنامه‌های تفسیر قرآن کریم و بیان احکام و اخلاق و همچنین رسیدگی به وضعیت ظاهری مساجد مناطق حاشیه‌ای باید به طور جدی در دستور کار قرار گیرد.

اسکندری از ائمه جماعات مساجد به عنوان محور فعالیت‌ها و برنامه‌های مساجد یاد کرد و افزود: برگزاری دوره‌های آموزش شیوه‌های بیان احکام، فن خطابه و اردوهای آموزشی برای ائمه جماعات ضروری است.

وی استقرار دائم روحانی در مناطق حاشیه‌ای و محروم شهر قم را ضروری دانست و تاکید کرد: با توجه به تک شهرستان بودن قم، در صدد دریافت مجوز استقرار دائم روحانی در این مناطق هستیم تا پوشش تبلیغی سازمان تبلیغات اسلامی تقویت شود.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان قم اضافه کرد: مقام معظم رهبری در سفر تاریخی و پربرکت خود به قم بر لزوم رسیدگی به مناطق محروم شهری تاکید کردند و استقرار دائم روحانی در این مناطق توجیه‌پذیر است البته در این خصوص می‌شود از روحانیون افتخاری هم استفاده کرد.

انتهای پیام/آ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول