اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ستاد نوروزی شهرضا خبر داد

افزایش بازدیدکنندگان اماکن مذهبی و تاریخی شهرضا در ایام نوروز

خبرگزاری فارس: رئیس ستاد نوروزی شهرضا گفت: براساس اطلاعات موجود میزان بازدیدکنندگان از اماکن مذهبی و تاریخی شهرستان شهرضا در ایام نوروز افزایش چشمگیری داشته است.

افزایش بازدیدکنندگان اماکن مذهبی و تاریخی شهرضا در ایام نوروز

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرضا، این شهرستان با برخورداری از ده‌ها بقعه متبرک، آثار تاریخی و فرهنگی متعدد و اماکن و فضاهای تفریحی هر ساله در ایام نوروز و تعطیلات پذیرای خیل عظیمی از هم‌وطنان است.

وضعیت خاص جغرافیایی این شهرستان و نزدیکی به استان‌های چهارمحال و بختیاری، یزد، یاسوج و شیراز سبب شده که مسئولان این شهرستان با برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری طی چندین سال گذشته، این شهرستان را نه تنها به عنوان محلی برای عبور و مرور بلکه به عنوان شهری شایسته برای پذیرایی و اقامت مسافران تبدیل کنند.

حسن‌علی انصاری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرضا با اشاره به موقعیت استراتژیک این شهرستان در حوزه حمل‌ و نقل کشور اظهار داشت: با توجه به موقعیت خاص جغرافیایی این شهرستان در حوزه حمل و نقل مسافری و ترانزیت و تردد میلیون‌ها نفر طی ایام نوروز و تعطیلات تمهیدات بسیاری در راستای رفاه هم‌وطنان از چندین ماه گذشته اتخاذ شده است.

وی ادامه داد: براساس آمار و اطلاعات موجود تا پایان ایام نوروز بیش از 70 هزار نفر در این شهرستان اسکان یافته‌اند و تعداد افراد بازدیدکننده از اماکن مذهبی و تاریخی با افزایشی 50 درصدی به رقم 800 هزار نفر رسیده است.

رئیس ستاد تسهیلات نوروزی شهرستان شهرضا تصریح کرد: هم‌چنین در حوزه تصادفات برون شهری در سطح جاده‌های این شهرستان از 25 اسفندماه سال 1390 تا پایان ایام نوروز 99 مورد تصادف گزارش شده است، که منجر به فوت 9 نفر و مجروحیت 176 نفر شده که تمام مراکز بهداشتی و درمانی و بیمارستان‌ها با آمادگی کامل به پذیرش و درمان مصدومان شتافتند.

به عقیده بسیاری از کارشناسان حوزه اقتصادی توسعه و رونق صنعت گردشگری در عصر حاضر یکی از اساسی‌ترین معیارهای سنجش میزان پیشرفت و آبادانی یک منطقه به شمار می‌رود که در سطح شهرستان شهرضا نیز با افزایش فضاهای تفریحی اعم از پارک و فضاهای سبز شهری، ایجاد اماکن اقامتی هم‌چون هتل، مسافرخانه و کمپینگ مسافری، توسعه و گسترش آستانه امام‌زاده شاه‌رضا به عنوان یکی از مهم‌ترین اماکن متبرکه در جنوب استان اصفهان، بازسازی و زیباسازی مزار شهدای گلگون‌کفن هشت سال دفاع مقدس در جوار این امام‌زاده، احداث چندین پارکینگ با ظرفیت بالا در مبادی ورودی و خروجی شهرستان و تمهیدات امکاناتی از قبیل: سرویس بهداشتی، حمام عمومی، مراکز بهداشتی و درمانی، مراکز عرضه صنایع دستی و محصولات کشاورزی منطقه بسترسازی مناسبی برای جذب مسافران و گردشگران در ایام مختلف سال مهیا شده است.

ستادهای تسهیلات رفاه مسافران نوروزی به عنوان متولی تأمین نیازهای حداقلی مسافران در ایام نوروز در سطح شهرستان‌های مختلف کشور فعالیت می‌کنند که در سطح شهرستان شهرضا نیز این تشکل با محوریت شهرداری از اواسط سال گذشته تشکیل و ضمن هماهنگی با دستگاه‌ها و سازمان‌ها مختلف زمینه خدمت‌رسانی شایسته به مسافران را فراهم کرده است.

محل انتخاب شده برای استقرار ستاد رفاه مسافران نوروزی را باید به عنوان یکی از مهم‌ترین معضلات این ستاد دانست، در حالی که سال‌های گذشته این ستاد در محل شهرداری شهرضا و یا کارخانه تاریخی نوین مستقر می‌شد، اما در سال جاری با اجرای یک تصمیم نادرست به سالن دبیرستان شهید رجایی واقع در میدان حر ریاحی انتقال یافت که این محل حتی از امکانات حداقلی نیز برخوردار نبود و شایسته است مسئولان با استفاده از این تجربه گران‌بها طی سال‌های آینده با دوراندیشی به انتخاب مکان مناسب برای این ستاد اقدام کنند.

یکی از اقدامات شایسته و قابل توجه ستاد نوروزی شهرضا در ایام نوروز امسال معرفی مفاخر ملی و فراملی شهرضایی از طریق بروشور، بیلبورد و رسانه‌های مکتوب و تصویری بود که در سطح وسیع و شایسته‌ای اجرایی شد، اما نکته‌ای که در این بین قابل توجه به نظر می‌رسد این است که اگر با همت مسئولان و دست‌اندرکاران فرهنگی شهرستان موزه‌ای مدرن و مجهز با هدف معرفی این سرمایه‌های معنوی تشکیل شود بی‌شک امکان معرفی دستاوردهای بی‌نظیر علمی، فرهنگی و هنری شهرضا به شکل شایسته‌تری امکان‌پذیر خواهد شد.

یکی از مهم‌ترین عوامل موفقیت ستادهای نوروزی شهرستان شهرضا طی یک دهه گذشته نظرسنجی مداوم از هم‌وطنان در زمینه وضعیت امکانات خدماتی، رفاهی و بهداشتی شهرستان بوده و در بسیاری موارد نقطه نظرات مسافران کارگشای مشکلات و نارسایی‌های موجود در سطح شهرضا بوده انتظار داریم مسئولان شهرستان با درک برخی معضلات و مشکلات و اجرای سیاست‌های مدبرانه، شهرضا را به شهری نمونه در حوزه گردشگری در سطح کشور تبدیل کنند.

انتهای پیام/ن10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول