اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه مشگین‌شهر:

40 درصد مسافران نوروزی مشگین‌شهر از بقاع متبرکه بازدید کردند

خبرگزاری فارس: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه مشگین‌شهر گفت: 40 درصد مسافران و گردشگران نوروزی وارد شده به شهرستان مشگین‌شهر از اماکن مذهبی و بقاع متبرکه این شهرستان بازدید کردند.

40 درصد مسافران نوروزی مشگین‌شهر از بقاع متبرکه بازدید کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل حجت‌الاسلام سلمان صحت‌مند ظهر امروز در جریان بازدید از امامزاده سیدسلیمان فخرآباد در راستای اجرای طرح سراسری آرامش بهاری در اماکن و امامزاده‌های مشگین‌شهر اظهار داشت: ما برای این ایام فضای مناسبی را در چهار امامزاده سید سلیمان فخرآباد، سید جعفر انار، سید ابراهیم لاهرود و سید عمادالدین رضی فراهم کردیم تا گردشگران نوروزی بتوانند در کنار بهره‌مندی از اماکن تفریحی و سیاحتی از این مکان‌های مذهبی نیز بهره معنوی ببرند.

وی این فضاها را فضای انس عطر ولایت توصیف کرد و افزود: حضور چشمگیر مسافران و گردشگران نوروزی نشان می‌دهد که مردم در این ایام تنها در فکر جشن و سرور مادی نیستند بلکه آرامش معنوی و بهره‌گیری از فضاهای مذهبی نیز اسباب آرامش و نشاط آنها است.

صحت‌مند در ادامه سخنان خود با یادآوری این‌که موقوفات مشگین‌شهر سالانه یک میلیارد ریال درآمد دارد، تصریح کرد: موقوفات و بقاع متبرکه این شهرستان در سال‌های اخیر ساماندهی شده به طوری که ما در این شهرستان 90 موقوفه و 20 امامزاده داریم.

این مسئول از شناسایی پنج موقوفات جدید در مشگین‌شهر خبر داد و خاطر نشان کرد: این موقوفات جدید شامل پنج قطعه زمین کشاورزی به وسعت 15 هکتار در پنج روستای این شهرستان است.

وی خواستار نهادینه شدن فرهنگ وقف در منطقه شد و توسعه و ساماندهی امامزاده‌ها و بقاع متبرکه این شهرستان را از برنامه‌های اولویت‌دار این اداره در سال‌جاری اعلام کرد.

به گزارش فارس، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه مشگین‌شهر با بیان این‌که توسعه و ساماندهی این اماکن نیازمند اعتبارات و مشارکت واقفان است، گفت: در این زمینه امسال اطلاعات 600 مسجد و موقوفه تکمیل و در سامانه سازمان اوقاف و امور خیریه ثبت شده است.

صحت‌مند همچنین از بازسازی برخی از امامزاده‌ها و بقاع متبرکه این شهرستان خبر داد و افزود: اکثر امامزاده‌ها در این شهرستان که از نوادگان امام موسی کاظم (ع) و برادر امام رضا (ع) است، سالانه پذیرای هزاران زائر شیفته به اهل بیت عصمت و طهارت هستند که از سراسر کشور برای بازدید چهار امامزاده مشهور این شهر وارد مشگین‌شهر می‌شوند.

وی همچنین کسب 10 رتبه برتر استانی در زمینه‌های قرآنی و فرهنگی، عملیات ساماندهی امامزاده سید سلیمان و جلب مشارکت‌های مردمی در بحث وقف و بازسازی بقاع متبرکه را از مهم‌ترین عملکرد این اداره برشمرد.

انتهای پیام/ی20/پ3003 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول