اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار قصرشیرین خبر داد

استقبال مسافران نوروزی از بازارچه سنتی قصرشیرین

خبرگزاری فارس: فرماندار قصرشیرین از حضور چشمگیر مسافران و گردشگران نوروزی در بازارچه سنتی این شهرستان خبر داد.

استقبال مسافران نوروزی از بازارچه سنتی قصرشیرین

به گزارش خبرگزاری فارس از قصرشیرین حسین پروین اظهار کرد: تاکنون 10 هزار نفر از بازارچه سنتی قصرشیرین بازدید کرده‌اند.

براساس گزارش فرمانداری وی افزود: در این بازارچه موقت مرزی، 100 غرفه برای عرضه کالاهای وارداتی همچون لوازم خانگی، صوتی و تصویری، لوازم تزئینی، لوکس و بهداشتی و آرایشی که از کشور عراق و از مرز پرویزخان به صورت مستقیم وارد می‌شود، اختصاص یافته است و با قیمت مناسب به مراجعان فروخته می‌شود.

فرماندار قصرشیرین افزود: کاروانسرای شاه عباسی از آثار تاریخی دوره صفویه است که پس از مرمت و بازسازی در جریان سفر هیئت دولت به شهرستان قصرشیرین، به بازارچه مرزی تبدیل شده و کالاهای متعدد خارجی وارداتی در این بازارچه با قیمت مناسب فروخته می‌شود و این امر موجب رونق اقتصادی و گردشگری شهر تاریخی قصرشیرین شده است.

پروین تصریح کرد: هم‌اکنون این کاروانسرا مکانی برای فروش کالاها و اجناس خارجی است که توسط افرادی که تجارت چمدانی می‌کنند از کشور عراق به صورت مستقیم وارد قصرشیرین شده و عرضه این کالاها با توجه به قیمت مناسب مورد استقبال مردم قرار گرفته است.

وی ادامه داد: عرضه کالا در این بازارچه مرزی علاوه بر تعطیلات نوروز در دیگر ایام سال و روزهای تعطیل نیز مورد استقبال مسافران و گردشگرانی است که به بهانه خرید از این بازارچه از جای‌جای کشور به قصرشیرین سفر می‌کنند.

فرماندار قصرشیرین اضافه کرد: بخشی از این کاروانسرا از سوی اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان به موزه مردم شناسی تبدیل شده و مورد بازدید زائران، کاروان‌های راهیان نور و گردشگران و مسافران نوروزی قرار گرفته است.

گفتنی‌است، این مجموعه به همراه آثار متعدد تاریخی و فرهنگی، طبیعت بکر و زیبا و همچنین مناطق عملیاتی و یادمان‌های شهدای دفاع مقدس هم‌اکنون پذیرای مسافران، گردشگران نوروزی و کاروان‌های راهیان نور است.

شایان ذکر است، راه‌اندازی بازارچه موقت مرزی در مکان تاریخی کاروانسرای شاه عباسی در نوع خود بی‌نظیر بوده و مسافران زیادی را به سمت خود کشیده است.

انتهای پیام/س10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول