اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سیاسی امنیتی فرماندار بیرجند:

مسافران نوروزی بیرجند افزایش یافت

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی فرماندار بیرجند در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: مسافران نوروزی از عدم امکان استفاده از مراکز دیدنی شهرستان بیرجند به نحو احسن گلایه‌مند هستند.

مسافران نوروزی بیرجند افزایش یافت

سید محمد زمان ابطحی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند و در حاشیه بازدید از اماکن اقامتی و مراکز فروش مرتبط با سفرهای نوروزی اظهار کرد: فرمانداری به عنوان متولی ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی بایستی بر مسایل بهداشتی، رفاهی و تخلفات قیمتی در اماکن تفریحی، مراکز فروش کالا و مراکز اسکان مسافران نوروزی نظارت داشته باشد.

وی ادامه داد: بنابراین فرمانداری بیرجند در راستای انجام این وظیفه نظارتی خویش در دو نوبت که یکی مربوط به دور اول سفرها و دیگری مربوط به دور دوم سفرهای نوروزی است، بازدیدی را از اماکن مربوطه به عمل آورد.

 

*افزایش رضایت مسافران نوروزی از اقامت در بیرجند

معاون سیاسی امنیتی فرماندار بیرجند اضافه کرد: اولین بازدید توسط شخص فرماندار و دومین بازدید توسط اینجانب به عمل آمد که تیمی از کارشناسان فرمانداری، کارشناس مرکز بهداشت، نماینده سازمان صنعت، معدن و تجارت و نماینده آموزش و پرورش؛ نماینده فرمانداری را همراهی می‌کردند.

ابطحی با اشاره به نتیجه بازدیدهای انجام شده تصریح کرد: بازدیدها حکایت از افزایش تعداد مسافران نوروزی سفر کننده به شهرستان بیرجند نسبت به سال‌های گذشته داشت.

وی ادامه داد: همچنین از لحاظ کیفی نیز، رضایت مسافران از حضورشان در شهرستان بیرجند نسبت به سال‌های گذشته افزایش پیدا کرده بود.

معاون سیاسی امنیتی فرماندار بیرجند گفت: البته ذکر این نکته ضروری است که در برخی از موارد که می‌بایست رضایت گردشگران را بیشتر جلب کنیم، نقص داریم.

 

*پتانسیل شهرستان بیرجند در زمینه جذب گردشگر بالاست

ابطحی ادامه داد: با توجه به نقش صنعت توریسم در ارتقای وضعیت اقتصادی منطقه و نقش مهم آن در بعد اشتغال سعی ما در برطرف کردن این نواقص است.

وی اضافه کرد: با توجه به وجود اماکن تفریحی، سیاحتی و زیارتی مناسب در شهرستان بیرجند، پتانسیل این شهرستان در زمینه جذب گردشگر بسیار بالاست که ارگان‌های موجود در استان باید با همکاری، از این ظرفیت موجود حداکثر استفاده را صورت دهند.

معاون سیاسی امنیتی فرماندار بیرجند در راستای جذب حداکثری گردشگر ابراز داشت: پیشنهاد می‌کنم که بعد از اتمام تعطیلات نوروزی جلسه‌ای گذاشته شده و کاستی‌های موجود را مورد ارزیابی قرار داده و در جهت برطرف کردن آنها تلاش کنیم.

ابطحی با اشاره به نظارت‌های انجام گرفته بر اماکن مرتبط بر سفرهای نوروزی تصریح کرد: فکر می‌کنم که در بعد نظارتی کارهای خوبی انجام شده است اما در بعد اجرایی نیاز به تلاش بیشتر متولیان امر دیده می‌شود.

 

*رسانه‌ها باید در مورد بهداشت فردی فرهنگ‌سازی کنند

وی نظارت‌های صورت گرفته بر موارد بهداشتی در طول ایام تعطیلات را نیز مناسب دانست و ادامه داد: مرکز بهداشت شهرستان بیرجند در این زمینه خوب عمل کرده و گزارش‌هایی را نیز برای واحدهای متخلف، به مسئولان اجرایی ارسال کرده است.

معاون سیاسی امنیتی فرماندار بیرجند مسائل بهداشتی را دو موضوع فرهنگ‌سازی و برخورد مناسب با واحدهای متخلف دانست و افزود: در مورد فرهنگ‌سازی باید ملاک‌های ارتقای بهداشت فردی را به مردم بیاموزیم، که نقش رسانه‌های ارتباط جمعی در این مورد بسیار پر رنگ است.

ابطحی ادامه داد: با توجه به مهم بودن موارد بهداشتی و دوچندان شدن اهمیت آن در ایام نوروز به علت حجم بالای مسافر، در بحث برخورد با واحدهای متخلف نیز باید نهادهای ذیربط برخورد لازم و شایسته را با تخطی کنندگان از موارد بهداشتی انجام دهند.

وی رستوران‌ها، نانوایی‌ها، مراکز عرضه میوه و تره‌بار، شیرینی فروشی‌ها و قنادی‌ها و مراکز اقامتی را دارای حساسیت بیشتر در موارد بهداشتی دانست و ادامه داد: به علت این‌که اماکن یاد شده ارتباط مستقیم با سلامت مردم دارند، متولیان آنها باید حساسیت بیشتری در زمینه مسایل بهداشتی به خرج دهند.

 

*باید تلاش بیشتری برای شناساندن اماکن دیدنی به مسافران صورت گیرد

معاون سیاسی امنیتی فرماندار بیرجند تاکید کرد: یکی از ضعف‌هایی که در این بازدید به چشم خورد و مسافران نیز به آن اشاره داشتند، عدم توانایی آنها در استفاده از مراکز دیدنی شهرستان بیرجند به نحو احسن بود.

ابطحی ادامه داد: مسافران انتظار دارند که مسئولان مربوطه در مورد شناسایی اماکن تاریخی، تفریحی و دیدنی، موزه‌ها و راه‌های دسترسی به آنها تلاش بیشتری را انجام دهند.

وی اضافه کرد: پیشنهاد ما برای برطرف شدن این مشکل ایجاد یک تعامل مناسب بین آموزش و پرورش و سازمان میراث فرهنگی است تا مسافران مراجعه کننده به آموزش و پرورش به منظور اسکان بتوانند از اماکن دیدنی شهرستان بازدید داشته باشند.

انتهای پیام/س10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول