اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتحادیه مسکن استان اصفهان:

10 هزار منزل مسکونی استیجاری در اختیار مسافران نوروزی قرار گرفت

خبرگزاری فارس: رئیس اتحادیه مسکن استان اصفهان گفت: در ایام نوروز امسال 10 هزار منزل مسکونی در اختیار مسافران نوروزی شهر اصفهان قرار گرفت.

10 هزار منزل مسکونی استیجاری در اختیار مسافران نوروزی قرار گرفت

جهانگیر جهانگیری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان، با بیان اینکه امسال هم با قصد حذف چادرخوابی و نیز برخورد با کلید به دستان امر ساماندهی منازل استیجاری در اصفهان توسط این اتحادیه شکل گرفت، اظهار داشت: اسکان بیش از 2 میلیون مسافر به اصفهان پس از تکمیل ظرفیت پذیرش هتل‌ها، مهمان‌پذیرها از طریق کرایه منازل استیجاری در کنار ظرفیت پذیرش آموزش و پرورش قرار گرفت.

وی با بیان اینکه نزدیک به 30 درصد از ظرفیت پذیرش مسافران نوروزی توسط منازل استیجاری تکمیل شد، افزود: تاکنون 500 هزار نفر از مهمان نوروزی در 10 هزار واحد مسکونی استیجاری در پیک سفرهای نوروزی امسال پذیرش داشتند.

رئیس اتحادیه مسکن استان اصفهان استقبال مسافران نوروزی از منازل استیجاری در اصفهان را بسیار خوب دانست و تصریح کرد: استان اصفهان در نوروز 91، بیشترین گردشگر کشور را به خود اختصاص داده است.

وی افزایش 40 درصدی ظرفیت پذیرش واحدهای مسکونی را از مهم‌ترین اقدامات مؤثر در کاهش چادرخوابی در اصفهان دانست و گفت: سال گذشته 6 هزار واحد مسکونی برای مسافران نوروزی در اختیار داشتیم که امسال این رقم به 10 هزار واحد افزایش یافت.

جهانگیری از مهم‌ترین مزایای منازل استیجاری را ایجاد اشتغال عنوان کرد و افزود: کرایه منازل استیجاری علاوه بر ایجاد امنیت به ثبت سایر مشخصاتی از جمله، مشخصات مالک، شخص اجاره‌کننده و مدت اقامت به سامانه می‌پردازد.

وی برخورد با کلید به دستان در مراکز و حاشیه شهر را از اقدامات مهم در نوروز امسال برشمرد و گفت: وجود دو مرکز منازل استیجاری و هدایت ستاد هدایت شهر توسط متولیان امر در ورودی شهر سبب شد که با کنترل قیمت‌ها مسافران استقبال خوبی از اجاره منزل‌ها داشته باشند.

جهانگیری با تأکید بر اینکه حکم قضایی از سوی دادگستری و نیروی انتظامی سبب شد که درصد قابل توجهی از کلید به دستان حذف شوند، بیان داشت: اسکان بدون ضابطه امسال به خوبی کنترل و کاهش یافت به نحوی که با توجه به ظرفیت مهمان‌پذیری و گردشگری در اصفهان می‌توان با توجه به اولویت ظرفیت پذیرش هتل‌ها و مهمان‌پذیرها همین ظرفیت راهبردی را برای تمام فصول در نظر گرفت.

انتهای پیام/و10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول