اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حوزه ریاست سازمان میراث فرهنگی خبر داد

امکان ورود 7.5 میلیون گردشگر خارجی به کشور، در سال 91

خبرگزاری فارس: مدیرکل حوزه ریاست سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: با توجه به برنامه‏ریزی‏های انجام شده، زمینه‏های لازم برای ورود 7.5 میلیون گردشگر خارجی به ایران در سال جاری فراهم شده است.

امکان ورود 7.5 میلیون گردشگر خارجی به کشور، در سال 91

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، اسدالله محمدپور ظهر امروز در گفت‏وگو با خبرنگاران در سمنان گفت: با توجه به اینکه یکی از اهداف سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، افزایش میزان ورودی گردشگر خارجی به کشور بوده، ساز و کارهای لازم برای افزایش ورود گردشگران فراهم شده است.

وی از جمله فعالیت‏های انجام شده را معرفی منطقه آزاد زیارتی، لغو روادید با 60 کشور، لیزینگ سفرهای داخلی و خارجی و .... عنوان کرد و افزود: خوش‌بختانه بحث لیزینگ سفرهای داخلی اجرایی شده است و سه بانک سپه، صادرات و گردشگری تسهیلات لازم را پرداخت می‏کنند.

محمدپور خاطرنشان کرد: در زمینه لیزینگ سفرهای خارجی نیز به دنبال پرداخت تسهیلات به قشر متوسط جامعه خارج از کشور برای سفر به ایران هستیم.

وی میزان ورودی گردشگران خارجی در سال گذشته را حدود 3 میلیون نفر اعلام کرد و گفت: استان سمنان با توجه به قابلیت‏های متعددی که در زمینه جاذبه‏های طبیعی و کویرنوردی دارد، می‏تواند سهمی از ورودی گردشگر خارجی را به خود اختصاص دهد.

مدیرکل حوزه ریاست سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از دیگر برنامه‏های مهم سازمان میراث فرهنگی در سال آینده را افزایش صادرات صنایع دستی عنوان کرد و گفت: براساس تعهد سازمان به دولت، میزان صادرات صنایع دستی از 300 میلیون دلار در سال گذشته باید به 1.5 میلیارد دلار در سال جاری افزایش یابد.

وی با اشاره به اینکه سند صادرات صنایع دستی آماده شده و به زودی به استان‏ها ابلاغ می‏شود، افزود: راه‏اندازی "خانه ایران" در سایر کشورها از جمله برنامه‏های این سازمان برای معرفی و فروش صنایع دستی است.

مدیرکل حوزه ریاست سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: خانه ایران به عنوان محلی برای معرفی ظرفیت‏های کشور به ویژه در حوزه صنایع دستی، در ایام نوروز در تاجیکستان افتتاح شد.

انتهای پیام/س10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول