اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار مریوان اعلام کرد

ورود 349 هزار مسافر و گردشگر به مریوان

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان مریوان گفت: از 28 اسفند ماه گذشته و آغاز سفرهای نوروزی تا دیروز 349 هزار و 552 نفر مسافر و گردشگر نوروزی وارد مریوان شده‌اند.

ورود 349 هزار مسافر و گردشگر به مریوان

عبدالله رشیدی‌پور در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: از تعداد مسافران و گردشگران وارد شده به مریوان بیش از 86 هزار نفر در این شهرستان اسکان یافته‌اند.

وی میانگین روزانه مسافران نوروزی به این شهرستان را 12 هزار نفر عنوان کرد و گفت: دریاچه زریوار بیشترین بازدید کننده نوروزی را در طول تعطیلات نوروزی امسال در شهرستان مریوان داشته است.

فرماندار مریوان در ادامه به اختصاص چهار هتل، چهار مهمان‌پذیر،26 مدرسه و چند خانه استیجاری برای اسکان مهمان‌های نوروزی در این شهرستان اشاره کرد و افزود: با اختصاص این اماکن زمینه اسکان 26 تا 27 هزار نفر مسافر به صورت شبانه در شهرستان مریوان فراهم شده است.

به گفته رشیدی‌پور، به منظور اسکان و پذیرش مهمانان نوروزی 50 تخته چادر در دو سالن ورزشی این شهرستان برپا شده است.

گفتنی است؛ شهرستان مریوان در غرب استان کردستان و شهر مریوان در فاصله 125 کیلومتری شمال غربی سنندج واقع شده که حدود یک قرن سابقه تاریخی دارد و تا سال 1344 دژ شاهپور نامیده می‌شد.

این شهرستان مرکز فعالیت‌های گردشگری طبیعی و گردشگری خرید است که وجود مناطق جنگلی، مرز رسمی باشماق، دریاچه زریوار، روحیه شاد و مهمان‌پذیر مردم موجب جذب گردشگران شده و به علت همجواری با منطقه طبیعت‌گردی هورامان، دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی بیشترین تورها را در این شهرستان برگزار می‌کنند.

انگیزه خرید کالا و اجناس خارجی به قیمت ارزان و خرید در بازار سرپوشیده اورامی‌ها نیز یکی دیگر از دلایل انتخاب مریوان برای مسافرت است.

دریاچه زریوار از مهم‌ترین جاذبه‌های غرب کشور در فاصلة سه کیلومتری غرب مریوان قرار گرفته و جاده آسفالته‌ای آن را به شهر مریوان پیوند می‌دهد.

این دریاچه در ارتفاع یک هزار و 285 متری از سطح دریا واقع شده با طول 4.5 کیلومتر و عرض کمتر از دو تا سه کیلومتر مساحتی حدود 850 تا 900 هکتار و عمق متغیر پنج تا دو متر دارد.

آب زریوار شیرین و از جوشش چشمه‌های کف دریاچه تأمین می‌شود و حجم‌ آب آن از 22.5 میلیون‌ مترمکعب‌ تا 47.5 میلیون‌ مترمکعب‌ در طول‌ سال‌ متغیر است.در دریاچه زریوار و اطراف آن حدود 33 نوع پرنده و حیوانات زیست می‌کنند.وضعیت استقرار شهر مریوان مستقر در دامنه کوه و دریاچه که توسط جنگل‌های انبوه و نیمه‌انبوه احاطه شده، مناظر بسیار زیبا و بدیعی را به وجود آورده‌ و بر تپه‌ای کوچک در قسمت شرقی آن مهمانسرای ایرانگردی و جهانگردی احداث شده است.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول