اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا پایان روز دهم فروردین صورت گرفت

بازدید 120 هزار گردشگر از قلعه فلک‌الافلاک

خبرگزاری فارس: مدیر موزه قلعه فلک‌الافلاک خرم‌آباد از بازدید بیش از 120 هزار نفر از مجموعه موزه‌های قلعه فلک‌الافلاک خرم‌آباد تا پایان روز دهم فروردین خبر داد.

بازدید 120 هزار گردشگر از قلعه فلک‌الافلاک

دیانوش چراغی در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرگزاری فارس در خرم‌آباد با اشاره به اینکه  این بنا در حال حاضر حتی در ایام غیر تعطیل سال به اندازه کافی بازدید کننده دارد، گفت: قلعه فلک‌الافلاک بیشتر از این ظرفیت ندارد و پاسخ‌گو نیست و باید هر چه زودتر به فکر جداسازی و ساخت موزه‌های تخصصی و مناسب در دیگر مکان‌ها و جاهای شهر و استان باشیم.

وی به وجود اشیاء و آثار تاریخی بسیار زیادی در گنجینه اداره‌کل میراث فرهنگی استان اشاره کرد و گفت: متأسفانه مکان مناسبی برای نمایش این همه اشیای نقره‌ای و مفرغی در استان نداریم و مجبور هستیم هر ساله تعداد محدودی از این اشیاء را در موزه قلعه فلک‌الافلاک به نمایش بگذاریم.

چراغی ادامه داد: در این موزه بیش از 14 ساعت سرویس‌دهی داریم، که کمتر موزه‌ای در کشور وجود دارد که این گونه تقریباً به صورت شبانه‌روز بازدیدکننده داشته باشد.

وی افزود: جای خالی موزه‌های تخصصی مفرغ، باستان‌شناسی، دفاع مقدس و چند موزه بزرگ مردم‌شناسی در استان احساس می‌شود.

مدیر موزه قلعه فلک‌الافلاک خرم‌آباد در ادامه با تشریح برنامه‌ها و اقدامات انجام شده در این مجموعه جهت بازدید مسافران و گردشگران نوروزی، گفت: فیلم‌های نمایشگرهای داخل راهروهای موزه را به روز کرده‌ایم و می‌توان گفت: این نوع موزه مردم‌شناسی در کل کشور منحصر به فرد است به طوری که در این موزه هر قسمت زندگی مردم را هم به صورت ماکت و هم به صورت نمایش فیلم مستند در معرض دید عموم قرار داده‌ایم.

وی به ایجاد و راه‌اندازی فروشگاه دائمی محصولات صنایع دستی استان و چایخانه سنتی در داخل اتاق‌های جانبی قلعه اشاره کرد و گفت: این اقدامات با استقبال پرشور مردم مواجه شده است، البته در کنار آن تعداد زیادی از اشیای مجموعه‌داران خصوصی را نیز به نمایش گذاشته‌ایم و تمام آثار و اشیای تاریخی موزه‌ها را نیز تغییر داده‌ایم.

انتهای پیام/س20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول