اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی استان اردبیل خبر داد

ورود بیش از یک میلیون و 800 هزار گردشگر نوروزی به استان اردبیل

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: از آغاز تعطیلات نوروزی تا امروز بیش از یک میلیون و 800 هزار مسافر و گردشگر نوروزی وارد استان اردبیل شده است.

ورود بیش از یک میلیون و 800 هزار گردشگر نوروزی به استان اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل بهروز ندایی پیش از خطبه‌های نماز جمعه اردبیل در جمع نمازگزاران در تبیین فعالیت ستاد تسهیلات دائمی سفر در اردبیل اظهار داشت: در این مدت بیش از 14 هزار مسافر و مهمان خارجی نیز از طریق مرز بیله‌سوار و فرودگاه اردبیل وارد استان اردبیل شدند و از جاذبه‌ها و مناظر طبیعی این استان در ایام سپری بازدید کردند.

وی فعالیت ستاد تسهیلات دائمی سفر را یکی از بسترهای مناسب در استقبال شایسته و میزبانی مطلوب از مسافران و گردشگران در فصول مختلف اعلام کرد و افزود: ما در دو مقطع عید نوروز و ایام تعطیلات تابستان شاهد حضور خیل عظیمی از مسافران و گردشگرانی هستیم که استان اردبیل را به عنوان مقصد گردشگری و سفر خود انتخاب کرده و از آن بازدید می‌کنند.

ندایی در ادامه سخنان خود از ورود بیش از 12 میلیون گردشگر و مسافر داخلی و خارجی در طول سال به استان اردبیل خبر داد و خاطرنشان کرد: سال گذشته نیز از 15 اسفند ماه ستاد تسهیلات سفر فعالیت خود را در استان آغاز کرده و ما با همکاری بیش از 15 دستگاه اجرایی در جلساتی مستمر سعی کردیم بستر سفر مناسب و مطلوب را فراهم کنیم که این مصوبات به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شده تا به عملیاتی شدن آن بپردازند.

این مسئول مقر ستاد اصلی تسهیلات سفر استان را بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی اعلام کرد و ادامه داد: با همراهی خوب دستگاه‌هایی چون هلال‌احمر، پلیس راه و مراکز اقامتی مختلف در این ایام سعی شده است سفر ایمن و راحت تدارک دیده شده و بسترسازی شود.

وی تصریح کرد: در این ایام ما با مجهز کردن 225 هتل، هتل آپارتمان و مهمان‌پذیر تلاش کردیم تا شاهد حضور گردشگران داخلی و خارجی باشیم و در کنار آن هلال‌احمر با برپایی 18 پایگاه و همچنین فعالیت 33 گشت امداد پزشکی و 14 پایگاه امداد خودرویی تلاش شد تا مسافران و گردشگران نوروزی یک سفر به یادماندنی را در این استان تجربه کنند.

به گزارش فارس، مدیرکل میراث فرهنگی استان اردبیل در ادامه از فعال بودن 26 کیوسک اطلاع‌رسانی میراث فرهنگی و 16 پایگاه انتظامی در استان برای ارایه خدمات به گردشگران خبر داد و اضافه کرد: 138 ناظر در این ایام بیش از یک هزار و 600 برنامه و کار نظارتی را انجام دادند و به دقت از مراکز اقامتی استان و مراکز بین‌راهی به ویژه هتل‌ها و رستوران‌ها بازدید کرده و موارد تخلف را نیز گزارش کردند که بعد از پایان تعطیلات به تمام این موارد رسیدگی می‌شود.

دبیر ستاد تسهیلات سفرهای دائمی استان از همکاری خوب شهرداری‌ها در برپایی سفره هفت سین در ورودی شهرها و میادین اصلی و همچنین برگزاری آیین‌های سنتی در شهرها و مناطق مختلف یادآور شد: شهرداران به اولین مسافران نوروزی هدایایی را نیز تقدیم کردند.

ندایی از توزیع 145 هزار بروشور و راهنمای مسافران و گردشگران نوروزی خبر داد و گفت: در این زمینه تلاش کردیم تا گردشگران ورودی به استان با آشنایی به جاذبه‌ها و مناطق تاریخی و دیدنی بهترین استفاده را از مناطق مختلف استان ببرند.

وی از اهالی استان نیز به خاطر مهمان‌نوازی از مسافران داخلی و خارجی قدردانی کرد و افزود: مردم استان به ویژه صنوف مختلف با پذیرایی و رفتار و سلوک اسلامی و انسانی سعی کردند مسافران و مهمانان‌ نوروزی را راضی نگه دارند تا این حرکت تبلیغی باشد برای حضور مجدد آنها در خطه سبلان.

ندایی در ادامه تصریح کرد: امسال ورودی گردشگران خارجی نیز بیش از 40 درصد افزایش نشان می‌دهد چرا که بیشتر گردشگران از کشورهای اسپانیا، آلمان، ژاپن و ترکیه و همچنین کشور همسایه آذربایجان از طریق مرز بیله‌سوار و فرودگاه وارد اردبیل شده و از مناطق مختلف استان بازدید کردند.

دبیر ستاد تسهیلات سفرهای استان خاطر نشان کرد: با برنامه‌ریزی‌هایی که برای افزایش گردشگران در داخل استان انجام شده امسال میزان مسافرت مردم اردبیل به کشور خارجی به ویژه آذربایجان 100 درصد افزایش یافته است.

وی در پایان سخنان خود اضافه کرد: تا 15 فروردین ماه نظارت‌ها و کار اجرایی ستاد ادامه دارد و ما در روز آخر با یک جمع‌بندی نهایی آمار ورود مسافران و گردشگران را به صورت قطعی اعلام می‌کنیم.

انتهای پیام/ی10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول